CESTOPISNÁ FOTOGRAFIA

10 špičkových tipov a trikov o cestopisnej fotografii

Fotografka a blogerka Diana Millos sa podelí so svojimi špičkovými tipmi pri snímaní úžasných cestopisných fotografií.
Žena v červených šatách bez ramienok sa zohýba pri snímaní s modelom Canon EOS R10.

Španielska influencerka a fotografka Diana Millos začala cestovať najskôr na hudobné festivaly a koncerty. To v nej podnietilo lásku k dobrodružstvu, ktorá rýchlo rozkvitla tak, že sa z nej stala profesionálna cestopisná fotografka a blogerka na plný úväzok, ktorú na Instagrame sleduje viac ako 140 000 ľudí.

Diana, ktorej najnovšie akcie zahŕňajú výlety na Kubu a do Španielska, sa s vami podelí o 10 najlepších tipov ocestopisnej fotografii, aby ste mohli snímať úžasné zábery pri objavovaní nových lokalít.

10 tipov na fotografovanie na cestách

  1. Spravte si prieskum svojej destinácie.
  2. Zbaľte si vhodný fotoaparát, ktorý veľa neváži.
  3. Vyberte si objektívy podľa svojich potrieb.
  4. Vstávajte zavčasu.
  5. V priebehu dňa sa vracajte na obľúbené miesta.
  6. Používajte aplikáciu Canon Camera Connect.
  7. Snímajte videozáznamy aj statické zábery.
  8. Pracujte s uhlami, aby ste dosiahli rôzne podanie fotografií.
  9. Odhaľte viac so širokouhlými objektívmi a makro objektívmi.
  10. Experimentujte pri slabom osvetlení a v noci.

Tip 1: Spravte si prieskum svojej destinácie.

Strop ozdobeným ornamentmi nasnímaný zospodu.

Cestopisná fotografka a blogerka Diana Millos neustále skúma svoje destinácie, aby našla najlepšie miesta na snímanie. Tento pozoruhodný záber na ozdobný strop v Sieni veľvyslancov v Alkázare v Seville bol nasnímaný počas návštevy miesť v Španielsku pomocou fotoaparátu Canon EOS R10. Nasnímané fotoaparátom Canon EOS R10 s objektívom Canon RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM s nastavením 18 mm, 1/250 s, f/4,5 a ISO 12800. © Diana Millos

Dve osoby tancujúce flamenco v tradičnom oblečení pózujú s rukami vo vzduchu aj na bedrách na zarastenom nádvorí.

Diana vysvetľuje, že pri snímaní fotografií je dôležité zvážiť, čo chcete so snímkou urobiť a podľa toho prispôsobiť jej kompozíciu. Napríklad snímky na výšku odoslané do Instagramu musia zodpovedať pomeru strán 4:5. Nasnímané fotoaparátom Canon EOS RP s objektívom Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM pri nastavení 1/200 s, f/1.8 a ISO 200. © Diana Millos

„Domnievam sa, že plánovanie vopred je pri cestopisnej fotografii absolútne nevyhnutné,“ hovorí Diana. „Keď už viem, kam sa chystám, začnem skúmať zaujímavé miesta online pomocou sociálnych médií, blogov a Pinterestu.

Hľadám miesta, ktoré ma inšpirujú, aby som získala predstavu, kam chcem ísť a ako sa tam dostanem. Získam tak určitý rámec na plánovanie fotografií, ale až po príchode na miesto hľadám rôzne uhly a perspektívy, ktoré som nevidela na internete, takže môžem byť kreatívna a pokúsiť sa priniesť do mojich záberov niečo originálne a jedinečné.“

Tip 2: Zbaľte si vhodný fotoaparát, ktorý veľa neváži.

Fotoaparát Canon EOS R10 značky Canon vrhá tieň na drevené mólo.

Napriek tomu, že je Canon EOS R10 kompaktný a ľahký, obsahuje detailný elektronický hľadáčik s vysokým rozlíšením (EVF) a zabudovaný blesk, takže sa ideálne hodí na snímanie pri slabom svetle a iné náročné fotografické situácie.

„Mám naozaj rada Canon EOS R10,“ nadšene hovorí Diana. „Jednoducho sa skvele hodí na cestopisnú fotografiu a na celodenné snímanie, pretože je taký malý a ľahký. Bez problémov sa zmestí do tašky na fotoaparát veľkosti kabelky, dokonca aj s jedným alebo dvoma dodatočnými objektívmi, pritom je skutočne výkonný a poskytuje bezchybnú kvalitu obrazu. Takisto sa mi naozaj páči, ako si môžem pozrieť ukážku jasu, kontrastu a farby v elektronickom hľadáčiku, takže viem, ako bude fotografia v skutočnosti vyzerať.“

Ak uprednostňujete plnoformátový fotoaparát, ktorý poskytuje vynikajúcu kvalitu záberov aj pri extrémne slabom osvetlení a možnosť menšej hĺbky poľa pri použití rovnakej ohniskovej vzdialenosti, kompaktný a ľahký model Canon EOS RP je skvelým spoločníkom na cestách.

Pre tých, ktorí uprednostňujú kompaktný fotoaparát, je tu napríklad PowerShot G7 X Mark III s pevným objektívom, ktorý ponúka výkonný rozsah zoomu, ako aj video s rozlíšením 4K a skvelé fotografie s rozlíšením 20,1 MP.

Tip 3: Vyberte si objektívy podľa svojich potrieb.

Osoba so žltým oblečením nasadzuje objektív Canon na fotoaparát Canon EOS R10.

Model Canon RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM vám poskytuje všetko od širokouhlého pohľadu až po výkonný telefotografický dosah bez toho, aby ste si musel zbaliť alebo nosiť so sebou ďalšie objektívy.

Štartujúce lietadlo za súmraku, silueta kopcov a hôr v diaľke na pozadí žltej oblohy.

Kompaktný objektív Canon RF 100-400mm F5.6-8 IS USM s hmotnosťou 635 g poskytuje výkonný telefotografický dosah a 5,5-krokový stabilizátor obrazu, aby ste nasnímali zábery bez chvenia. Je to skvelý objektív, ktorý sa oplatí zabaliť, ak scenáre vo vašej destinácii zahŕňajú snímanie voľne žijúcich zvierat alebo festivaly. Na fotoaparáte so snímačom APS-C, ako je napríklad Canon EOS R10, má ešte výkonnejší účinný rozsah zoomu 160 – 640 mm. Nasnímané fotoaparátom Canon EOS R6 s objektívom Canon RF 100-400mm F5.6-8 IS USM s nastavením 400 mm, 1/500 s, f/8 a ISO 2000.

„Ak odfotografujem od rána do večera, nechcem so sebou nosiť ťažkú tašku s výbavou, takže sa snažím brať si čo najmenej ďalších objektívov,“ hovorí Diana.

Medzi objektívy vhodné na cestovanie pre model Canon EOS R10 patrí napríkladRF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM, ktorý má obzvlášť kompaktný, zasúvateľný dizajn a váži len 130 g. Ak je potrebný väčší rozsah zoomu, model RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM vám umožňuje okamžite sa prispôsobiť takmer každému scenáru snímania bez potreby ďalších objektívov.

Skvelé na fotoaparátochsystému EOS R od spoločnosti Canon je to, že môžete používať objektívy kompatibilné s plnoformátovými fotoaparátmi v zariadeniach s formátom APS-C a naopak. Napríklad objektív Canon RF 35mm F1.8 IS MACRO IS STM poskytuje rovnaké zorné pole na modeli EOS R10 ako objektív s ohniskovou vzdialenosťou 56 mm na plnoformátovom fotoaparáte, ako je napríklad EOS RP. Podobne, ak ste chceli využiť výhody veľkosti a prenosnosti, môžete s modelom EOS RP použiť objektívy Canon RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM a RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM, obraz však bude orezaný.

Objektív Canon RF 50mm F1.8 STM je ďalšou skvelou voľbou na cesty s modelom EOS R10 alebo EOS RP. Medzi špičkové objektívy so zoomom patrí ľahký model Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM a telefotografický model RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, ktorý je veľmi kompaktný na to, aký výkonný dosah ponúka.

Tip 4: Vstávajte zavčasu.

Žena v tričku s batohom drží zdvihnutý model Canon EOS RP a sníma východ slnka nad oceánom.

Ak snímate s objektívom otočeným k slnku, z ľudí alebo objektov v popredí zväčša zostane iba silueta. Nesnažte sa s týmto javom bojovať a radšej využite príležitosť na zachytenie atmosféry!

Tip 5: V priebehu dňa sa vracajte na obľúbené miesta.

Chrám na kopci vrhá na zem dlhé tiene zapadajúceho slnka v pozadí.

So slnkom prichádza tieň, nebojte sa však scén s vysokým kontrastom. Nastavte expozícia podľa svetlých oblastí a sledujte tiene, ktoré vyniknú v ostrom kontraste. Po nastavení expozície nastavte správnu kompozíciu a zachyťte záber. Nasnímané fotoaparátom Canon EOS R6 s objektívom Canon RF 15-35mm F2.8L IS USM pri nastavení 22 mm, 1/200 s, f/9 a ISO 100

„Aj keď sa mi páči snímať pri východe slnka, myslím si, že je dôležité vrátiť sa na skvelé miesta aj v iných časoch dňa,“ odporúča Diana. „Scény plné života môžu byť tiež zdrojom skvelých cestopisných fotografií, pretože zachytávajú kultúru a náladu miesta. V priebehu dňa sa zásadne menia osvetlené oblasti a oblasti v tieni a to, ako slnko osvetľuje scénu.“

Pamätajte, že slnko sa pohybuje po oblohe, takže ak napríklad významné dominanty a budovy, ktoré chcete snímať, sú ráno v tieni, možno sa oplatí vrátiť popoludní, keď budú inak osvetlené.

Tip 6: Používajte aplikáciu Canon Camera Connect.

Ruky, ktoré držia telefón, na ktorom vidieť aplikáciu Canon Camera Connect. Na pozadí vidieť Canon EOS R10.

Aplikácia Canon Camera Connect vám umožňuje nielen ovládať fotoaparát na diaľku, ale aj okamžite prevziať snímky, ktoré sú pripravené na okamžité zdieľanie na sociálnych sieťach.

Žena v červených šatách pózuje pred radom zdobených podlubí.

Pri fotografovaní na cestách sa Diana často rada objaví v zábere. Na dosiahnutie ostrosti v celom rozsahu, keď je pre kompozíciu dôležitý snímaný objekt aj pozadie, použite malú veľkosť clony (vysoké číslo f) v rozsahu f/8 až f/11. Nasnímané fotoaparátom Canon EOS R10 s objektívom Canon RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM pri nastavení 18 mm, 1/100 s, f/5,6 a ISO 100. © Diana Millos

„Mojou obľúbenou technikou cestopisnej fotografie je hľadať symetriu v scénach s čistými a usporiadanými líniami, ktoré vytvárajú výrazné tvary,“ vysvetľuje Diana. „Rada sa aj sama ocitnem v zábere, takže so sebou vždy nosím statív a vždy si nastavím fotoaparát pred tým, ako vkročím pred objektív.“

Aplikácia Canon Camera Connect vám umožňuje ovládať fotoaparát z telefónu a vykonávať akékoľvek nastavenia na diaľku. Môžete si aj pozrieť ukážku obraz a upraviť automatické zaostrenie , kým ste v zábere.

Tip 7: Snímajte videozáznamy aj statické zábery.

Osoba sa nahráva počas slnečného dňa pomocou fotoaparátu Canon EOS R10 a mikrofónu.

Model Canon EOS R10 je ideálny fotoaparát na cestovateľské vlogovanie. Dokáže nahrávať aj dlhšie, než je bežný 30-minútový časový limit, a jeho funkcia digitálneho stabilizátora obrazu videozáznamu pomáha stabilizovať záznam počas chôdze.

„Videozáznamy sa čoraz viac objavujú v sociálnych médiách, preto je pre mňa dôležité snímať videá aj fotografie,“ hovorí Diana. „Snažím sa zachytiť množstvo krátkych klipov z rôznych miest, ktoré potom spoločne upravím a vytvorímvideo, z ktorého dýcha celková atmosféra miesta. Vždy používam maximálne nastavenie kvality obrazu fotoaparátu, takže mám k dispozícii najväčší priestor na úpravy.“

Canon EOS R10 je v tomto smere skvelý, pretože ponúka rozlíšenie 4K 60p, 4K 30p s prevzorkovaním na 6K a vysokokvalitné rozlíšenie Full HD 120p, pomocou ktorého Diana rada vytvára sekvencie so spomaleným pohybom.

Tip 8: Pracujte s uhlami, aby ste dosiahli rôzne podanie fotografií.

Strecha budovy, ktorá pozostáva z kovových šesťuholníkov prepletených drôtmi, nasnímaná odspodu za slnečného dňa.

Rozhliadnite sa, nájdite si čas a zamyslite sa nad uhlom záberu – vytvoríte tak ešte pôsobivejšie cestovateľské fotografie. Nasnímané fotoaparátom Canon EOS R10 s objektívom Canon RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM pri nastavení 18 mm, 1/400 s, f/4,5 a ISO 100.

„Keď snímate známe dominanty a miesta, môže byť ťažké zachytiť zábery, ktoré vyniknú. Vždy hľadám nezvyčajné uhly, ktoré dávajú záberom odlišnú perspektívu,“ hovorí Diana. „Snímanie zdola, takmer od úrovne zeme, alebo naopak zhora môže byť veľkou výhodou a s výklopnou obrazovkou je skutočne jednoduché. Aby som dosiahla ešte väčšiu výšku, umiestnim fotoaparát na statív a použijem ho ako tyč, takže môžem fotoaparát držať vysoko nad hlavou a pritom sledovať ukážku záberu na zadnej obrazovke. Je to skvelé, keď potrebujete snímať ponad hlavy ľudí v dave alebo dokonca ponad ploty a múry.“

Tip 9: Odhaľte viac so širokouhlými objektívmi a makro objektívmi.

Za hrubými pásmi tropickej zelene vidieť bielu piesočnú pláž a priezračnú modrú vodu.

Objektív RF 16mm F2.8 STM od spoločnosti Canon je cenovo dostupný plnoformátový objektív s pevnou ohniskovou vzdialenosťou, ktorý sa skvele hodí na snímanie krajiny, architektúry, na vlogovanie a mnoho iného. Nasnímané fotoaparátom Canon EOS R6 s objektívom Canon RF 16mm F2.8 STM pri nastavení 1/400 s, f/11 a ISO 200.

Pohľad zblízka na kraba pustovníka s bledooranžovou schránkou, ktorý sa pohybuje po mokrom piesku.

Zamerajte sa na detaily, ktoré robia navštívené miesto jedinečným, a vytvorte nádherne umelecké zábery pomocou makro nastavení fotoaparátu. Nasnímané fotoaparátom Canon EOS R6 s objektívom Canon RF 16mm F2.8 STM pri nastavení 1/1250 s, f/2,8 a ISO 200.

„Cestopisné zábery zahŕňajú všetko od divokých scenérií až po veľkolepé architektonické interiéry. Pri snímaní oboch možností sa mi hodí širokouhlý objektív,““ hovorí Diana.

Objektív Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM poskytuje mimoriadne široké zobrazovacie uhly a možno ho použiť na modeli Canon EOS R10 pomocou upevňovacieho adaptéra Canon EF-EOS R. K plnoformátovému modelu EOS RP alebo EOS R6 sa skvele hodí objektív Canon RF 16mm F2.8 STM, ktorý obsahuje jasnú clonu f/2,8, takže umožňuje snímať s krátkymi časmi uzávierky aj pri slabom osvetlení. Tento objektív má tiež minimálnu vzdialenosť zaostrenia len 13 cm, vďaka čomu sa môžete viac priblížiť k snímaným objektom a v maximálnej miere zachytiť všetky nádherné detaily a snímku dostatočne vyplniť.

Makro objektív, napríkladCanon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM , je ideálny aj na zachytenie detailov, pretože poskytuje väčšie zväčšenie ako štandardný objektív a vdýchne život aj tým najmenším prvkom. Tento objektív je vybavený jasnou maximálnou clonou, ktorá umožňuje snímať dokonale exponované zábery, ako aj 5-krokovým stabilizátorom obrazu, ktorý pri snímaní bez statívu udržiava všetko ostré.

Tip 10: Experimentujte pri slabom osvetlení a v noci.

Skalnatá pláž orámovaná siluetami stromov, nasnímaná pri slabom svetle, v diaľke so žiarou na horizonte.

Pri snímaní nočnej oblohy dosiahnete najlepšie výsledky, ak použijete nižšiu rýchlosť uzávierky, aby ste zachytili viac svetla, a umiestnite fotoaparát na stabilný povrch alebo na prenosný statív, aby ste zabránili chveniu. Nasnímané fotoaparátom Canon EOS R6 s objektívom Canon RF 16mm F2.8 STM pri nastavení 20 s, f/11 a ISO 200.

Ruky, ktoré držia model Canon EOS RP na pozadí nočnej mestskej panorámy. Scénu vidno na dotykovej obrazovke fotoaparátu.

Mestá môžu po zotmení ožiť, čo prináša úplne nový rad príležitostí na snímanie. Plnoformátové fotoaparáty, napríklad Canon EOS RP, vynikajú pri snímaní v podmienkach so slabým osvetlení a vytvárajú zreteľné zábery aj pri vysokých hodnotách ISO.

„Hneď po západe slnka alebo ráno pred jeho východom nastáva „modrá hodinka“. Milujem chladné farby, ktoré toto svetlo vytvára, a tmavomodrú oblohu,“ hovorí Diana. „Poskytuje to úplne iný pohľad na panorámu miest a je to ďalší spôsob, ako vytvoriť jedinečné snímky. Dokonca aj neskoro v noci existujú jasne osvetlené scény, ktoré je možné nasnímať. Najdôležitejšie je vychutnať si tento zážitok a zabávať sa.“

Hľadáte inšpiráciu pre váš ďalší výlet? Pozrite si tieto skryté miesta.

Autor Matthew Richards

Súvisiace produkty

  • Bezzrkadlové fotoaparáty

    EOS R10

    Spravte ďalšie kroky vo fotografovaní a natáčaní videa s bezzrkadlovým fotoaparátom systému EOS R, ktorý je založený na snímači veľkosti APS-C.
  • Bezzrkadlové fotoaparáty

    EOS RP

  • Kompaktné digitálne modely

    PowerShot G7 X Mark III

    Fotoaparát s pripojením, ktorý nahráva skvelé videá a sníma fotografie, ktoré sa budú páčiť vašim fanúšikom.
  • Objektívy RF-S

    RF-S 18-45 MM F4.5-6.3 IS STM

    Štandardný objektív APS-C so zoomom pre rad EOS R, ktorý sa ideálne hodí na snímanie každodenných situácií, ako sú rodina, životný štýl, portréty a sviatky.
  • Objektívy RF-S

    RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM

    Objektív APS-C série EOS-R so zoomom, v ktorom sa spája širokouhlý a telefotografický objektív, je ideálny na snímanie cestovateľských záberov, divokej prírody, športu a životného štýlu.
  • Objektívy RF

    RF 35mm F1.8 MACRO IS STM

    Svetelný objektív 35 mm f/1,8 MACRO, ktorý umožňuje snímať široké zábery, zaostriť zblízka a disponuje hybridnou stabilizáciou obrazu.
  • Štandardný objektív

    RF 50mm F1.8 STM

    Kompaktný, tichý a ľahký 50 mm pevný objektív RF so širokou clonou f/1,8, s ktorým dokonale využijete svoje kreatívne videnie.
  • Objektívy RF

    RF 24-105mm F4-7.1 IS STM

    Dokonalý objektív na každodenné používanie pre nadšených používateľov plnoformátových bezzrkadlových fotoaparátov. Objektív RF 24-105mm F4-7.1 IS STM sa jednoducho používa, je ľahký a kompaktný a pripravený posunúť vaše fotografické schopnosti na vyššiu úroveň.
  • Statív

    Statív Tripod Grip HG-100TBR

    Snímajte dlhšie s vyššou stabilitou a kreatívnou flexibilitou vďaka tomuto jedinečnému statívu Tripod Grip s odpojiteľným diaľkovým ovládaním.
  • Súvisiace články

  • CESTOPISNÁ FOTOGRAFIA

    Tá najlepšia výbava na cestovanie

    Cestopisné fotografické vybavenie pre začiatočníkov, tvorcov a nadšencov.

  • Osoba vlogujúca pomocou fotoaparátu Canon EOS R10. V pozadí je pomarančovník plný ovocia.

    VLOGOVANIE

    Najlepšie fotoaparáty značky Canon na vlogovanie

    Tieto skvelé vlogovacie fotoaparáty od spoločnosti Canon s početnými možnosťami ovládania a ohromujúcou kvalitou videa poľahky vdýchnu vášmu vlogu život.

  • Žena oblečená v svetločervenej zimnej bunde prichádza k vodopádu Skógafoss na Islande a okolo nej padá hustý sneh.

    KRAJINNÁ FOTOGRAFIA

    Úžasná fotografia krajiny

    Ako odfotografovať dokonalé „scénické selfie“ s fotografkou krajiny a influencerkou Ásou Steinars.

  • Tipy pre abstraktné fotografovanie v uliciach

    FOTOGRAFOVANIE V ULICIACH

    Objavte abstraktné fotografovanie v uliciach

    Vytvárajte úžasné umenie z každodenných vecí s týmito jednoduchými technikami pre surreálne mestské snímky.