Pouličná fotografia existuje tak dlho, ako sú fotoaparáty dostatočne prenosné na to, aby sa dali ľahko prenášať. Je to žáner, ktorý zahŕňa širokú škálu štýlov. Je však voľne definovaný ako neinscenované zábery nasnímané na verejnosti. Väčšina ľudí si pod pojmom newyorský štýl zo 60. až 80. rokov 20. storočia predstaví typickú pouličnú fotografiu – rýchle zábery, niekedy nasnímané priamo do tvárí ľudí. Ako všetky druhy fotografie, aj pouličná fotografia prešla určitým vývojom.
V dobe, keď má každý vo vrecku smartfón, sa seriózni pouliční fotografi odlišujú kvalitou svojich záberov a kreativitou. Môžu sa držať vyššie uvedeného štýlu, ale pouličnú fotografiu robia po svojom.
Vezmite si napríklad Andresa McNeilla. So sídlom v Glasgowe vo Veľkej Británii si vďaka svojim dramatickým záberom škótskeho mesta so zameraním na architektúru vydobil značný úspech na sociálnych sieťach. Pre Andresa sú na prvom mieste budovy, až potom ľudia.
Na tomto mieste zdieľa svoje tipy na fotografovanie v uliciach.
Najužitočnejšie tipy na snímanie jedinečných fotografií a videí v uliciach
Všímajte si svet okolo vás
Hoci sa Andres inšpiruje architektúrou, do svojej mestskej fotografie rád zapája aj ľudí, pridáva pohyb a osobnosť a oživuje záber. Nasnímané fotoaparátom Canon EOS R6 s adaptérom Canon Mount Adapter EF-EOS R a objektívom Canon EF 70-200mm f/4L IS USM pri nastavení 200 mm, 1/800 s, f/4 a ISO 400. © Andres McNeill
Cestné značenie a kovové prvky na vonkajšej strane tejto budovy pomáhajú pritiahnuť oči diváka k staršej postave kráčajúcej s palicou pozdĺž impozantných červených tehlových múrov. Nasnímané fotoaparátom Canon EOS R8 s objektívom Canon RF 28 mm F2.8 STM pri nastavení na 1/800 s, f/2,8 a ISO 100. © Andres McNeill
Keď Andres vyráža na jednodňové fotenie, zámerne sa vyhýba prílišnému premýšľaniu, kam ísť. Namiesto toho reaguje na to, čo vidí. Znamená to, že má cit pre to, čo hľadá. „Povedal by som, že som trochu iný ako mnohí pouliční fotografi, pretože beriem do úvahy mestskú architektúru,“ vysvetľuje. „Zaujíma ma zobrazenie mierky. Páči sa mi, keď je v zábere masívna budova a potom ľudia v popredí, aby vytvorili kontrast.“
Andres sa zvykne túlať, kým nenájde miesto, o ktorom si myslí, že vytvorí silnú kompozíciu, a potom si pripraví fotoaparát a čaká. „Za pozadie považujem peknú budovu a človek prechádzajúci v popredí je takmer druhoradý,“ hovorí. Ideálny objekt je často založený na vizuálnom opakovaní alebo náhode – „osoba v zelenom tope, ktorá stojí vedľa billboardu s fotografiou osoby v zelenom tope, jednoducho niečo také“.
Pri fotografovaní ľudí v konkrétnej scéne je dôležité sústrediť sa na ohniskový bod snímky – či už sú to oči hlavného objektu, tvár ústrednej osoby v dave, alebo niekto, kto sa práve ponáhľa po ulici.
Nájdite štýl, ktorý vás inšpiruje
Výhodou použitia vysokých budov ako rámu v zábere je, že môžete snímať kedykoľvek. „Nie je problém, ani ak fotíte na poludnie, čo je zvyčajne nočná mora fotografa, keďže slnko zvykne byť najkrutejšie. Stále môžete nájsť pekný kontrast medzi svetlom a tieňom,“ hovorí Andres. Nasnímané fotoaparátom Canon EOS R8 s objektívom Canon RF 28 mm F2.8 STM pri nastavení na 1/250 s, f/2,8 a ISO 200. © Andres McNeill
Dôvod, prečo Andres rád zachytáva zábery, ktoré vyzerajú ako filmové fotografie, je ten, že vytvára „nostalgický vzhľad, takmer ako Glasgow môjho detstva,“ hovorí. Nasnímané fotoaparátom Canon EOS R6 s objektívom Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM pri nastavení na 1/6 s, f/4.5 a ISO 100. © Andres McNeill
„Kino je pre Andresa dôležitým východiskovým bodom. Záber komponuje „takmer ako úvodný záber vo filme“.
Zdôrazňuje, že pokiaľ ide o pouličnú fotografiu, dnes neexistuje „univerzálne riešenie“. To, čo Andresa najviac upúta, sú tvary a vzory budov, či už ide o viktoriánske budovy z 19. storočia alebo občasné brutalistické stavby, ktoré nájdete v uliciach Glasgowa. Hovorí: „Som veľkým fanúšikom používania vodiacich línií, kde vás línie budovy vedú k objektu. Niekedy snímam tak, že mám budovu po oboch stranách a potom uprostred záberu ide oproti mne človek alebo možno taxík.
„Existuje veľa spôsobov, ako k tomu pristupovať," dodáva Andres. „Pri starom spôsobe snímania sa vždy používala ohnisková vzdialenosť 35 mm, niekedy sa fotilo z boku, zblízka, zatiaľ čo teraz používame toľko rôznych ohniskových vzdialeností. Ak sa považujete za introvertnejšieho, môžete použiť 85 mm alebo 200 mm a snímať z druhej strany ulice a zachytiť moment, ktorý by vám pri 35 mm mohol ujsť.“
Správajte sa s rešpektom
Vo svojich začiatkoch sa Andres snažil napodobniť pouličných fotografov z minulosti, ktorí sa k svojim objektom chceli dostať čo najbližšie. „Veľmi nerád napádam priestor ľudí,“ uzavrel. „To naozaj nie je môj štýl.“ Nasnímané fotoaparátom Canon EOS R8 s objektívom Canon RF 28 mm F2.8 STM pri nastavení na 1/500 s, f/4.5 a ISO 100. © Andres McNeill
Vždy sa odporúča overiť si, či je fotografovanie na ulici, kde plánujete snímať, legálne – vo všeobecnosti však väčšina krajín umožňuje fotografovanie na verejných miestach, pokiaľ nie je uvedené inak. To zahŕňa fotografovanie chodcov na ulici a ľudí na verejných miestach, ako sú parky.
Fotografovanie cudzích ľudí ich však môže zastrašiť. „Buďte úprimní o tom, čo robíte, a nechajte svoju vášeň vyniknúť,“ radí Andres, ktorý zvyčajne nasníma záber a potom, ak je to možné, ide a porozpráva sa s objektom a ukáže mu ho na zadnej strane fotoaparátu. Môžete mu tiež ponúknuť, že mu snímky pošlete, alebo mu dať svoje kontakty na sociálnych sieťach, aby si mohol snímky prezrieť online.
Väčšina ľudí to chápe, ale Andres nemá problém záber vymazať, ak si to želajú.
Kinematografia v uliciach
Nie je prekvapujúce, že Andresova láska k filmovému pohľadu ho viedla k tomu, že popri svojich fotografiách z ulice natáčal aj sugestívne videoklipy. Často používa fotoaparát Canon EOS R5 (teraz je jeho nástupcom model EOS R5 Mark II), keď chce striedať fotografie a video, ale keď sa zameriava výlučne na video, prejde na filmovú kameru EOS C70 vďaka jej „prevratným“ zabudovaným neutrálne sivým filtrom na ovládanie expozície.
Pokiaľ ide o kinematografiu v uliciach, Andres odporúča, aby ste sa zamysleli nad spôsobom, akým tvoríte kompozíciu scény. „Fotografovanie v uliciach je zhovievavejšie. Stále musíte starostlivo vytvoriť kompozíciu snímok, ale svoj výrez môžete neskôr zmeniť. Ak pri videu niečo nevyzerá dobre alebo vám blokuje kompozíciu, je ťažšie to vyriešiť – hoci pomocou fotoaparátov Canon s rozlíšením 8K môžete urobiť výrez scény, aby ste vytvorili kompozíciu s rozlíšením 4K alebo Full HD.“
Taktiež navrhuje, aby ste si osvojili viac myslenia fotografa divokej prírody a boli pri fotografovaní na ulici trpezlivejší: „Keď si myslíte, že sa nič nedeje a chystáte sa presunúť na iné miesto, zostaňte tam nahrávať ďalších 10 sekúnd – vtedy sa vždy niečo stane!“
Hovorí, že jeho prístup k snímaniu videa je „veľmi podobný, ale aj veľmi odlišný“ od snímania fotografií. „Viem, že je to úplný paradox! Mám rád dokumentárne videá v štýle „behaj a snímaj“, ktoré sa podobajú na fotografovanie v uliciach, pretože ste len na mieste a pozorujete momenty. Ale sú to aj odlišné disciplíny. Pri fotografovaní v uliciach sa pozornosť zameriava na ľudí, ktorí sa dostanú do záberu, ale pri kinematografii v uliciach sú ľudia takmer druhotní. Je to viac o svetle a budovách a v podstate o maľovaní celej scény.“
Tento maliarsky prístup sa vzťahuje aj na postprodukciu: „Veľmi rád pozorujem, ako sa finálna vec spojí, ako sa posúvajú farby a ako sa dajú získať bláznivé snímky. Som veľkým fanúšikom filmov ako Blade Runner, kde niekedy skutočne pretláčajú nerealistické farby.“
Pri upravovaní sekvencií pre sociálne médiá Andres hovorí: „Hľadám dobrú kompozíciu s architektúrou a rád ju rámujem s ľuďmi, ktorí vstupujú do záberu a vystupujú z neho, alebo niekedy kráčam s davom, pričom sa zameriavam na budovu. Rád sa zameriavam aj na kráčajúcich ľudí alebo cyklistov, aby som vytvoril trochu pohybu.“
Snímanie na sociálne médiá
Získanie „záberu“ je často o dlhom čakaní. Andres môže zostať pol hodiny na tom istom mieste bez toho, aby zachytil požadovaný záber, napríklad keď doň niekto vstúpi. Ale keď nájdete zaujímavé miesto, môžete sa tam kedykoľvek vrátiť v iný deň. Nasnímané fotoaparátom Canon EOS R6 s adaptérom Canon Mount Adapter EF-EOS R a objektívom Canon EF 70-200mm f/4L USM pri nastavení 1/250 s, f/4.5 a ISO 3200. © Andres McNeill
Fotoaparát Canon EOS R50 V so zameraním na video má vertikálny závit pre statív, ktorý uľahčuje snímanie vo vertikálnej orientácii pre platformy sociálnych médií. Používa sa tu so všestranným statívom Canon Tripod Grip HG-100TBR.
Zdieľanie fotografií a videí z ulice na kanáloch sociálnych médií je skvelý spôsob, ako osloviť nové a väčšie publiká. Andres hovorí, že keď prvýkrát začínal, sociálne médiá boli kľúčové: „Bolo to všetko, pretože o webových stránkach a SEO neviem vôbec nič.“
Hovorí, že video sa stáva pre sociálne médiá prioritou a teraz sníma pre svoje kanály špeciálne klipy. „Purista by pravdepodobne povedal, že všetko je potrebné filmovať horizontálne, ale pre sociálne médiá to nie je ideálne, ak to nie je určené na YouTube. Takže niekedy zámerne snímam scény z ulice vertikálne. Vypláca sa to, pretože môj dosah na TikToku je oveľa lepší, keď snímam vertikálne.“ Model Canon EOS R50 V, ktorý bol navrhnutý primárne pre video, je vybavený vertikálnym závitom pre statív, ktorý vám pomôže čo najlepšie využiť tieto príležitosti.
Vertikálna kompozícia sa často hodí na fotografovanie v uliciach so zameraním na architektúru, ale Andres rád sníma horizontálne. „Na Instagrame môžete robiť veci ako skladanie troch fotografií, kde máte tri rôzne horizontálne scény na sebe v ráme 4 x 5. Niekedy to môžete použiť aj na vizuálne prerozprávanie príbehu.“
Pokiaľ ide o výber fotografií, ktoré sa budú zverejňovať na sociálnych sieťach, Andres odporúča, aby ste sa nepokúšali zavďačiť nikomu inému, len sebe: „Už som sa naučil nesnímať pre iných ľudí a snažím sa snímať len to, čo je zaujímavé pre mňa.“
Hoci sa prostredie sociálnych médií neustále mení, Andres má osvedčený tip, ako zvýšiť počet sledovateľov vašich fotografií z ulice a udržať si ich záujem: buďte interaktívni. „Nie som ako jeden z týchto tvorcov, ktorý len uverejňuje príspevky a ignoruje správy. Mám dobré základné publikum, ktoré so mnou denne interaguje, a hoci nemám veľa sledovateľov, stále si vyhradím čas, aby som odpovedal na všetky moje komentáre a porozprával sa s každým, kto sa chce zapojiť. Samozrejme, ak máte milión sledovateľov, nemôžete to robiť, ale myslím si, že sociálne médiá by mali predstavovať obojsmernú cestu.“
Zdokonaľte svoju výbavu na fotografovanie v uliciach
Jedným z najkrajších pocitov pri fotografovaní v uliciach je snímanie spontánnych momentov a bizarných scén, preto je fotoaparát s vysokou rýchlosťou sériového snímania v týchto prípadoch ideálnym spoločníkom. Model EOS R8 dokáže pomocou elektronickej uzávierky snímať až 40 sn./s a má tiež režim sériového snímania vo formáte RAW s rýchlosťou 30 sn,/s s predsnímaním, ktorý vám umožňuje začať snímať súbory vo formáte RAW stlačením uzávierky do polovice.
Mnohé fotoaparáty Canon EOS majú obrazovku s výklopným displejom, ktorá uľahčuje vytvorenie kompozície snímky pri snímaní z neobvyklých uhlov. Model Canon PowerShot V1 má okrem veľkého množstva možností zameraných na video aj túto funkciu.
Vďaka kompaktným rozmerom a skvelému výkonu pri slabom osvetlení bezzrkadlových fotoaparátov Canon systému EOS R, od plnoformátových EOS R8 a EOS R6 Mark II až po EOS R10 a EOS R50 formátu APS-C, sú tieto modely skvelou voľbou pre fotografovanie v uliciach. Ak chcete niečo, čo sa lepšie zmestí do vrecka, zvážte kompaktný fotoaparát, ako je Canon PowerShot V1, ktorý kombinuje vysokú kvalitu obrazu s pokročilými funkciami fotografií a videí pre tvorcov obsahu.
Andres zvyčajne sníma pri vysokých rýchlostiach uzávierky v režime nepretržitého sériového snímania. „Chcem zmraziť akciu a nechcem premeškať záber,“ vysvetľuje.
Pouliční fotografi tradične používali 35 mm alebo 50 mm objektívy, pretože sa to najviac približuje spôsobu, akým ľudské oko vidí svet, a preto poskytuje prirodzenú perspektívu. Objektívy Canon RF 50 mm F1.8 STM a RF 35 mm F1.8 MACRO IS STM poskytujú nádherne hladký bokeh a ich široké clony tiež pomáhajú vytvárať filmový efekt, izolujúc objekt pri zachovaní rozmazaného pozadia.
Ak je však pre vás pozadie rovnako dôležité ako objekt, lepšou voľbou môže byť širokouhlý objektív. Mimoriadne kompaktný objektív Canon RF 28mm F2,8 STM má všestrannú ohniskovú vzdialenosť a rýchlu clonu na experimentovanie s rozmazaním pozadia. Je preto ideálnym objektívom na fotografovanie v uliciach. Viacúčelový objektív Canon RF 28 – 70 mm F2.8 IS STM je vybavený optickou stabilizáciou obrazu na minimalizovanie chvenia fotoaparátu a zároveň vám poskytuje všestrannosť na zachytenie širokouhlých mestských scén aj intímnejších pouličných portrétov. „Niekedy sa rád priblížim, aby som mohol vytvoriť rôzne perspektívy,“ hovorí Andres.
Pri snímaní s telefotografickým objektívom si môžete zachovať určitú vzdialenosť medzi sebou a snímaným objektom, aby ste nemuseli narušiť jeho súkromie. Canon RF 24 – 240 mm F4-6.3 IS USM je mimoriadne všestranný objektív s 10-násobným priblížením, ktorý je ideálnou voľbou, ak chcete jeden objektív s ohniskovou vzdialenosťou pre každý scenár.
Päť najlepších tipov pre tvorivé fotografovanie v uliciach
1. Objavte tvorivé perspektívy
Andres zmenil inak nevšednú scénu na zaujímavý záber tým, že použil zem a spodnú stranu mosta ako prirodzené rámy, aby sa budova a stromy odrážali vo veľkej mláke na ceste. Nasnímané fotoaparátom Canon EOS R8 s objektívom Canon RF 28 mm F2.8 STM pri nastavení na 1/1000 s, f/3.5 a ISO 100. © Andres McNeill
Spestrite svoju mestskú fotografiu snímaním pouličnej scény zhora alebo pohľadom zo zeme nahor. Nasnímané fotoaparátom Canon EOS R6 s adaptérom Canon Mount Adapter EF-EOS R, objektívom Canon EF 16-35 mm f/2.8 III USM pri nastavení 16 mm, 1/160 s, f/5 a ISO 100. © Andres McNeill
Na vytvorenie originálnych záberov sa pokúste fotografovať z nezvyčajných uhlov alebo netradičných perspektív. Jednou z vecí, ktoré Andres na Glasgowe miluje, sú rôzne perspektívy a vrstvy, ktoré môže priniesť do záberu, pretože je veľmi kopcovitý. Prevýšenie tiež ponúka skvelý spôsob na zachytenie západov slnka.
Ďalšou z užitočných techník sú odrazy v oknách alebo na iných lesklých povrchoch. Okrem okien môžete experimentovať aj s mlákami a riekami, ktoré tiež môžu vytvárať zaujímavé kompozície.
Ak fotografujete pouličné snímky, porozmýšľajte, čo je na vašom meste jedinečné, a použite to. Vaše snímky budú zaujímavé a jedinečné.
2. Zachyťte rozmazanie fotoaparátu
Pri snímaní s rozmazaním pomocou fotoaparátu hľadajte zaujímavé objekty, ktoré vytvoria výrazné vzory, ako napríklad farebné dáždniky, ktoré sú tu zavesené nad ulicou. Pohyb fotoaparátu nahor a nadol v kombinácii s dĺžkou expozície 1/15 s zmení každodennú pouličnú scénu na nádherný rozmazaný obraz. Nasnímané fotoaparátom Canon EOS RP (teraz je jeho nástupcom model EOS R8) s objektívom Canon RF 24 – 105 mm F4-7.1 IS STM pri nastavení 35 mm, 1/15 s, f/22 a ISO 100.
Chvenie fotoaparátu je zvyčajne niečo, čomu sa chcú fotografi vyhnúť, ale úmyselný pohyb počas expozície môže viesť k neobyčajným pouličným abstrakciám a je to skvelý spôsob, ako vyjadriť pocit z miesta.
Základ je nastaviť rýchlosť uzávierky, ktorá je dostatočne pomalá na rozmazanie, ale zároveň dostatočne rýchla na to, aby zanechala dojem z ľudí a tvarov. Skúste nastaviť fotoaparát na režim priority uzávierky (Tv) s rýchlosťou uzávierky 1/15 s. Na začiatok nastavte citlivosť svetla fotoaparátu na hodnotu ISO 100 a prispôsobte ju podľa úrovne okolitého svetla vo vašom okolí, kým nedosiahnete expozíciu, s ktorou budete spokojní. Potom, keď stlačíte tlačidlo spúšte, urobte s fotoaparátom krátky a ostrý pohyb. Pohyb nahor a nadol funguje dobre pri scénach, ktoré obsahujú ľudí, pretože zachováva tvar postáv, ale môžete vyskúšať aj bočný pohyb, ostré otočenie, rýchle priblíženie.
V režime priority uzávierky (Tv) môžete tiež jednoducho nastaviť ISO na automatické – k dispozícii na väčšine fotoaparátov – čo vám umožní sústrediť sa výlučne na rýchlosť uzávierky.
3. Nastavte expozíciu podľa svetlých miest
Pri vytváraní abstraktných záberov môže byť užitočné snímať plochy s jasným alebo kontrastným svetlom a farbou – tento kontrast uľahčuje videnie sveta ako série tvarov. Zachytené fotoaparátom Canon EOS 90D s objektívom Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM pri nastavení 39 mm, 1/160 s, f/8 a ISO 100.
Počas svetlých slnečných dní zapnite kompenzáciu expozície a znížte expozíciu o jeden alebo dva kroky, aby sa expozícia nastavila podľa svetlých miest. Pamätajte, že na tento účel musíte použiť automatické nastavenia expozície, napríklad prioritu clony alebo prioritu uzávierky.
Fotografi sa počas dňa často vyhýbajú fotografovaniu na priamom slnečnom svetle, pretože vytvára výrazný kontrast s hlbokými tieňmi. Ale pokiaľ ide o fotografovanie v uliciach, tento kontrast vám umožní zjednodušiť rušné scény a zmeniť ich na výrazné abstraktné tvary. Keď nastavíte expozíciu podľa svetlých miest, tieň na snímkach bude takmer čisto čierny, čím bude vytvárať tvary bez detailov.
Najjednoduchší spôsob, ako to urobiť, je použiť kompenzáciu expozície. Jednoducho znížte expozíciu o jeden či dva krok, aby scéna stmavla tak, aby sa tiene stali hlbokými a časti scény na jasnom slnečnom svetle zostali výrazné.
4. Snímajte dvojitú expozíciu
V režime viacnásobnej expozície poskytuje fotoaparát živý náhľad zmiešanej snímky počas snímania, čo uľahčuje kompozíciu druhej expozície, aby bola v harmónii s prvou. Zachytené fotoaparátom Canon EOS 90D s objektívom Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM pri nastavení 55 mm, 1/160 s, f/7,1 a ISO 100.
Otočením fotoaparátu na druhej snímke dvojitej expozície hore nohami môžete vytvoriť surreálne mestské panorámy.
Dvojitá expozícia, ktorá je populárna od 19. storočia, umožňuje prekryť jeden obraz na druhom, čím sa dajú dosiahnuť pozoruhodné výsledky. Model Canon EOS R8, EOS R7 a ďalšie nové fotoaparáty ponúkajú špeciálny režim viacnásobnej expozície, ktorý vám umožňuje vytvoriť tento efekt pri snímaní. Stačí tento režim aktivovať, nastaviť požadovaný počet expozícií a začať snímať. Užitočné je, že pri snímaní druhého záberu (alebo tretieho či štvrtého – tento režim ich umožňuje až deväť) sa na obrazovke ukáže náhľad tohto efektu, takže môžete nastaviť záber tak, aby bol čo najzaujímavejší.
Pri hľadaní objektov a scén pre dvojité expozície majte na pamäti, že svetlejšie oblasti zostanú len rovnaké alebo sa zosvetlia, nikdy nestmavnú. To znamená, že tmavšie budovy a tvary na svetlom pozadí, napríklad oblohe, môžu vytvoriť výrazné zábery.
5. Zvýraznite detaily
Keď vyrazíte von so svojím fotoaparátom, hľadajte zaujímavé miesta kontrastu, harmonické vzory, geometrické tvary, výrazné farebné plochy alebo abstraktné architektonické detaily. Zábery na prvky budov zblízka, ako napríklad táto snímka odfotená z uhla, je výborný spôsob, ako docieliť abstraktný vzhľad architektonických konštrukcií.
Jednou z najväčších radostí fotografovania v uliciach je široká škála zaujímavých detailov, od abstraktných architektonických línií až po farebné značky, textúry, typografiu a odrazy. Najlepšie abstraktné fotografie majú často jednoduchú kompozíciu. Ak sa zameriate na jeden alebo dva detaily a vylúčite všetko ostatné, môžete vytvoriť nádherné fotografie, ktoré poukazujú na širšie prostredie okolo nich. Takéto snímky môžu byť aj nádherné výstavné umelecké dielo, tak prečo nevytlačiť obľúbené zábery?
Fotografovanie v uliciach je najprístupnejším typom fotografie. Na začiatok nepotrebujete zložitú a drahú zostavu. Nemusíte cestovať do zámoria, šliapať po horách alebo sedieť celé týždne v úkryte, kým sa neobjaví vzácny tvor. Stačí si vziať výbavu, vyraziť do ulíc v blízkosti vášho bydliska a začať fotiť. A je to zručnosť, ktorá sa praxou zlepšuje. „Kým si nevytrénujete oči, neuvedomíte si, že neuveriteľné momenty sa dejú neustále,“ hovorí Andres. „Je to len o trpezlivosti.“
Fascinujúce témy sú priamo pred vašim prahom. Takže vyrazte von, pripravte sa a stláčajte spúšť.
Autori: Rachel Segal Hamilton, James Paterson a Marcus Hawkins
Súvisiace produkty
-
Kompaktné digitálne modely
PowerShot V1
Kompaktná kamera so zameraním na videá so záznamom v rozlíšení 4K, presným automatickým zaostrovaním a krištáľovo čistým zvukom – ideálna pre tvorcov obsahu na cestách. -
Bezzrkadlové fotoaparáty
EOS R10
Spravte ďalšie kroky vo fotografovaní a natáčaní videa s bezzrkadlovým fotoaparátom systému EOS R, ktorý je založený na snímači veľkosti APS-C. -
Bezzrkadlové fotoaparáty
EOS R8
Prejdite k plnoformátovému fotografovaniu a videu a realizujte svoje tvorivé ambície. -
Bezzrkadlové fotoaparáty
EOS R50 V
Buďte kreatívni vďaka videokamere s vymeniteľným objektívom vybavenej pokročilými funkciami na tvorbu filmov, ktoré pozdvihnú váš obsah. -
Objektívy RF
RF 28-70mm F2.8 IS STM
Malý, rýchly a ľahký objektív so zoomom f/2.8 28-70mm pre plnoformátové fotoaparáty, vybavený stabilizáciou obrazu a utesnením proti poveternostným vplyvom. Výborný na cestovanie, portréty a každodenné kreatívne nápady. -
Štandardný objektív
RF 50mm F1.8 STM
Kompaktný, tichý a ľahký 50 mm pevný objektív RF so širokou clonou f/1,8, s ktorým dokonale využijete svoje kreatívne videnie.