ocean view at sunset

KRAJINNÁ FOTOGRAFIA

Tajomstvá snímania fotografií mora

Pre strhujúci kontrast pobrežia a mora, tvary modelované svetlom pri jeho odraze od vody a dramatické zmeny počasia je pobrežie mora zvlášť obľúbeným objektom pre fotografov krajiniek. Zachytenie dokonalého záberu môže byť výzvou, ale ak venujete čas pochopeniu správneho načasovania, umiestnenia objektov a kompozície, budú vám odmenou nádherne kreatívne výsledky.

Fantastické osvetlenie – Jediné, čo odlišuje ozajstných fotografov krajiniek od turistov s fotoaparátom, je uvedomovanie si a pochopenie svetla. Výber toho najlepšieho času v priebehu dňa na snímanie záberov mora je mimoriadne dôležitý, lebo intenzita, smer dopadu a farba svetla sa počas dňa mení.

Dokonalé načasovanie – „Správny čas“ v podstate neexistuje, ale skoro ráno a neskoro večer počas „zlatých hodín“ a počas predchádzajúcich resp. nasledujúcich „modrých hodín“ môžete zachytiť zaujímavé farby.

Závislosť od počasia – Snímanie záberov mora bude vždy ovplyvňovať to, čo sa deje na oblohe i na mori. Počasie môže dodať fotografiám mora skutočne zaujímavé prvky, či už sú to tenké zlaté obláčiky, alebo zlovestné tmavé búrkové mraky. Ako sme už spomínali, neexistuje ideálne počasie na fotografovanie. Ale ak sa naučíte vnímať zaujímavé vzorce počasia a zistíte, ako z nich vyťažiť to najlepšie pre fotografiu, získate dôležitú zručnosť.

Zachytenie pohybu – Vytvorenie dojmu pohybu na zábere mora môže dodať zaujímavý prvok inak priemernej scéne. Dve kľúčové oblasti, na ktoré sa treba zamerať, sú relatívne pomaly sa pohybujúce more a obloha. Zachytenie ich pohybu si vyžaduje nízku rýchlosť uzávierky a podporu fotoaparátu, zvyčajne statív.

Nízka citlivosť ISO a malá clona (vysoká hodnota f/) umožňujú dosiahnuť dlhší expozičný čas. Pri snímkach s expozičným časom nad 30 sekúnd používajte uzávierku na diaľkové ovládanie. Pozrite sa, ako sa plávajúce oblaky a voda vystupujúca na pláž vlievajú do zamatovo hladkého kúpeľa farieb. Ďalšou alternatívou je zvýšiť rýchlosť uzávierky na mimoriadne vysoké hodnoty s cieľom zachytiť jednotlivé kvapôčky narážajúcich sa vĺn.

Súvisiace články
TRAVEL PHOTOGRAPHY

CESTOPISNÁ FOTOGRAFIA

Letenka, pas, fotoaparát: 10 tipov na cestovnú fotografiu, ktoré musíte vyskúšať

Ak chcete snímať pôsobivejšie snímky, vyskúšajte naše tipy, ako na dovolenke zachytiť zábery, ktoré upútajú pozornosť divákov.

SEASCAPE PHOTOGRAPHY

FOTOGRAFIA MORSKÉHO POBREŽIA

Prímorská a akčná fotografia

Pozrime sa, ako Steve pristupuje k fotografovaniu pobrežia podobne ako k svojim akčným fotografiám a vytvára tak fascinujúce zábery.

Pridávanie zaujímavých prvkov – Niekedy samotné fotografovanie mora a horizontu neprináša práve najpútavejšie snímky. Ako diváci potrebujeme niečo, čo upúta náš pohľad a ponúkne nejaký vizuálne zaujímavý prvok.

Rozhliadnite sa okolo seba a nájdite možnosti kompozície svojich záberov mora, pri ktorých využijete objekty v popredí. Človekom vytvorené predmety, ako sú pobrežné hrádze, lode, móla a majáky dodávajú prirodzenému prostrediu kontrast, zatiaľ čo prírodné prvky, ako sú oblúky, piliere, hromady skál či kamienky, dodávajú snímke pútavosť, pokiaľ chcete upriamiť pozornosť na prírodné elementy.