A windmill against a green countryside background on a cloudy day

Svetlo

Fotografia HDR

The Canon IVY REC is waterproof** up to two metres for 30 minutes in fresh water, which means it's the perfect poolside companion. The viewfinder doubles as a clip, so you can attach the Canon IVY REC to your belt or backpack when hiking or mount it to the front of your mountain bike for POV shots. Don't be afraid to take it with you when it's raining or you're going off-road. It's made for adventure, and for a life on the go!

A brighter version of the main windmill picture on the left, a darker version on the right.

Simple and easy to use, the Canon IVY REC is not only accessible but fast. It can capture stills, video, or both at once, with even more customisation possible via connection to a smartphone. Featuring Wi-Fi and Bluetooth synchronisation, it can share your images and video instantly on social media (network coverage permitting). By using the Canon Mini Cam app,*** you can see what the camera sees on your smartphone screen, which means you can even give it to a friend while you review footage or use the remote shooting function.

Live in the moment and take the Canon IVY REC along for the ride! With an easy-to-access option dial that allows you to switch seamlessly between shooting modes, there's nothing you can't capture with this fun little action camera.

Written by David Osgar

*Shockproof up to 2 metres (6.6 ft.). The shock resistant testing methods are unique to this product and do not guarantee against damage or malfunction of the product.
**Waterproof up to 30 min. at a depth of 2 metres (6.6 ft). Tested in freshwater only. If exposed to non-freshwater, rinsing immediately with freshwater is recommended.
***Use of the optional Canon Mini Cam app requires compatible device to be connected to the Canon IVY REC via Bluetooth® and Wi-Fi®. The Canon Mini Cam app is available for free on the App Store and at Google Play. Data charges may apply with the download of the free Canon Mini Cam app. Compatible with mobile devices running iOS 11 or later, and Android devices running Android 5.1 or later.

Môžete vytvoriť vlastnú snímku HDR. Stačí, ak sa trochu vyznáte v nastavovaní expozície.

1. Vyberte režim snímania Priorita clony a nastavte citlivosť ISO a clonu.

2. Prepnite režim merania expozície na možnosť Priemerné alebo Pomerové. S týmito nastaveniami fotoaparát vyberie priemernú expozíciu na základe všetkých odtieňov v rámci scény.

3. Pomocou voliča korekcie expozície scénu podexponujte alebo preexponujte. Úroveň tohto nastavenia závisí od množstva svetlých a tmavých častí v rámci scény.

4. Začnite obmenami po 1 kroku. Takže nasnímajte záber s hodnotou -1 na voliči kompenzácie expozície, potom volič otočte na hodnotu -2 a potom na hodnotu -3. Tento postup zopakujte preexponovaním na hodnoty +1, +2 a +3. V konečnom snímke HDR nebudete musieť použiť všetky tieto zábery, no pre istotu je dobré tieto dáta mať.

5. Prípadne môžete použiť funkciu automatického stupňovania expozície (AEB), ktorá vám umožňuje určiť, o koľko bude záber podexponovaný a preexponovaný, a potom naraz nasníma sériu fotografií

"Vždy pomôže stabilná poloha pri snímaní, pretože fotoaparát oveľa jednoduchšie zarovná expozície, ktoré majú veľmi podobnú kompozíciu."

Pomocou softvéru v počítači skombinujte zábery do jednej snímky. Mnohé z fotoaparátov Canon sa dodávajú so softvérom Digital Photo Professional (DPP), ktorý obsahuje špeciálny nástroj HDR.

Pokúste sa vytvoriť záber podobný tomu, čo ste videli vy. Naše oči majú oveľa väčší dynamický rozsah ako fotoaparáty, takže túto techniku možno použiť na vytvorenie scény tak, ako si ju pamätáte.

Vyhľadávajte príležitosti na použitie tejto techniky. Vedieť, kedy treba funkciu HDR použiť, vyžaduje rovnaké zručnosti ako samotné vytvorenie dobrých snímok s HDR. V rámci precvičovania snímajte jednoduchú krajinu a oblohu, no nezabúdajte ani na to, že funkcia HDR je užitočná technika na fotografovanie detailov a makro fotografie, kde umožňuje zachytávať skryté detaily a snímať veľmi zaujímavé zábery.

Inside a windmill, looking up at the mechanisms.

Zo záberov s množstvom detailov často vznikajú zaujímavé snímky HDR. Vďaka funkcii HDR nadobudla táto fotografia väčšiu hĺbku. Mechanizmus veterného mlyna je dobre viditeľný. Je zachytený oveľa lepšie, než ako ho videl fotograf voľným okom.

Súvisiace články
canon-get-inspired-exposure-1-185x94

ZÁKLADY FOTOGRAFOVANIA

Naučte sa správne používať expozíciu

Zistite, ako na fotografiách nastaviť množstvo svetla a dodať im tak celkom nový vzhľad.

Improve the composition of your photos

ZÁKLADY FOTOGRAFOVANIA

Zlepšite kompozíciu svojich fotografií

Dodajte svojim záberom na zaujímavosti vďaka dodržaniu týchto pravidiel pre kompozíciu záberov.

How to create stunning bokeh

ZÁKLADY FOTOGRAFOVANIA

Ako vytvoriť ohromujúci efekt bokeh

Ak chcete vytvoriť nádherne rozmazané pozadie, vyskúšajte tieto rady a triky.