VLOGOVANIE

Techniky, vďaka ktorým posuniete svoj obsah na novú úroveň

Tvorba obsahu na sociálne médiá, ktorý vynikne, nemusí byť ťažká. Zlepšite kvalitu svojich príspevkov vďaka týmto fotografickým a vlogovacím radám.
Canon Camera
Platformy sociálnych médií sú plné ľudí, ktorí sa snažia o zviditeľnenie svojho obsahu. Ako však dosiahnete, aby vaše príspevky vynikali?

Podľa štyroch umelcov, ktorí sa podieľali na kampani Crew Create spoločnosti Canon, na to potrebujete tri veci: vášeň pre svoju tvorbu, túžbu posúvať svoje tvorivé hranice a príspevky s čo najvyššou kvalitou.

Prvé dve sú na vás, ale aby sme vám pomohli so splnením poslednej podmienky, prinášame vám niekoľko rád k fotografovaniu a snímaniu videa pre začiatočníkov, ako aj skúsených influencerov.

1. Kúpte si držadlo… a statív

Žena s modrými vlasmi sedí za notebookom, zatiaľ čo fotoaparát Canon na malom statíve ju natáča.
Vlogovanie pomocou fotoaparátu je klasickou technikou, ktorú uľahčujú tie najlepšie vlogovacie fotoaparáty Canon, ako je Canon EOS M50 Mark II so svojou výklopnou obrazovkou a Canon PowerShot G7 X Mark III s dotykovou obrazovkou s možnosťou vyklápania, ktoré zabezpečia, aby ste sa pri snímaní videli. Ak však investujete do držadla, pomôže vám to ešte viac zdokonaliť váš obsah zaznamenávaný z ruky. Držadlá prinášajú nové a praktické uhly snímania a navyše prispievajú k dobrému vzhľadu vášho záznamu. Výklopný držiak držadla na statív Canon HG-100TBR umožňuje zvislé snímanie ideálne na tvorbu videí do príbehov na Instagrame alebo na TikTok. Keďže vďaka nemu dosiahnete ďalej, môžete docieliť vyššie a lichotivejšie uhly pri snímaní selfie, čím svoj príspevok dovediete k dokonalosti.

Držadlo na statív Canon HG-100TBR sa môže dvojnásobne zväčšiť a vytvoriť statív, čo vám poskytne tvorivú flexibilitu, keďže získate stabilný podstavec na snímanie záberov celého tela, návodov alebo širokouhlých scén vrátane svojho okolia či priateľov. Hviezda TikToku a tanečnica Nifè toto držadlo používa pri širokej škále obsahu a jeho zabudované diaľkové ovládanie cez rozhranie Bluetooth často páruje so samospúšťou videozáznamov na svojom fotoaparáte EOS M50 Mark II.

„Niekedy snímam z ruky, ale inokedy potrebujem nastaviť fotoaparát a odstúpiť. V zábere trebárs potrebujem trup alebo celé telo. Musím mať možnosť pohybovať sa a predtým, ako začnem, potrebujem zaujať pozíciu,“ vysvetľuje. „Diaľkové ovládanie je skutočne praktické. Vďaka nemu sú moje videoklipy kratšie. Nemusím vystrihovať začiatok alebo znovu spúšťať hudbu, pretože skladba sa už dávno začala.“

2. Nezmeškajte ani jediný moment vďaka spomalenému záznamu

Osoba natáča grafiti v podobe neónovej jahody na stene pomocou fotoaparátu Canon PowerShot G7 X Mark III.
Je dôležité, aby ste svojím sledovateľom ukázali čo najviac úžasných podrobností. Mnohé z najlepších fotoaparátov pre tvorcov obsahu preto dokážu zachytávať spomalený záznam. Skúste použiť funkciu spomaleného záznamu na zvýšenie dramatickosti alebo napätia vo svojom obsahu alebo na zaistenie toho, aby sledovatelia nezmeškali úžasné chvíle, ktoré trvajú len zlomok sekundy.

Fotoaparát Canon PowerShot G7 X Mark III dokáže v režime videozáznamu snímať 120 sn./s v rozlíšení Full HD. Spomalený záznam so 120 sn./s vám automaticky zaistí film s 30 sn./s, ktorý je štyrikrát pomalší, ako keď ste ho snímali. Fat Cap Sprays túto techniku používa na zaznamenávanie explózií intenzívnej farby, prostredníctvom ktorých zachytáva živosť a krásu svojho umenia.

„Ľudia reagujú na kvalitný obsah lepšie – keď vidia, že farby na obrazovke sú rovnako výrazné, ako keby sa na moje dielo pozerali na ulici,“ vysvetľuje. „Keď sprejujem svietiace efekty, naokolo je množstvo prachu. Pôsobí to ako veľký plameň. Fotoaparát PowerShot G7 X Mark III sníma 120 snímok za sekundu, čo mi umožňuje úžasne zachytiť tento efekt prašného plameňa. Môžem vám ukázať úžasné detaily svojho umenia a zároveň ma vidíte v akcii pri jeho tvorbe.“

3. Zaostrite vďaka sledovaniu AF

Fotoaparát Canon EOS R6 so samostatným mikrofónom položený v tráve – osoba v pozadí robí futbalový trik.
Ak chcete, aby váš obsah vyzeral dobre, pomocou systému automatického zaostrovania fotoaparátu zabezpečte, aby bolo všetko ostré.

Fotoaparáty Canon EOS RP aj Canon EOS R6 oba disponujú technológiou Dual Pixel CMOS AF, ako aj sledovaním tváre a očí, vďaka čomu sú vynikajúce na snímanie samostatného obsahu u vás doma a zároveň dokážu udržať krok s rýchlym pohybom. Zapnite funkciu AF-Servo pri videozázname v paneli funkcie AF svojho fotoaparátu, ktorá pri nahrávaní zaistí neustále zaostrenie. Keď nastavíte spôsob AF na detekciu a sledovanie tváre, fotoaparát automaticky rozpozná, zaostrí a sleduje tváre v zábere, zatiaľ čo objekty možno sledovať jednoduchým ťuknutím na dotykovú obrazovku.

Vloger futbalových trikov Ewan Baggott (známy ako EABSkills) používa svoj fotoaparát Canon EOS R6, ktorý sleduje body zaostrenia na celej ploche záberu, aby bol vždy zaostrený, nech sa pohybuje akokoľvek rýchlo.

„Jednou z funkcií, ktorá je pre mňa absolútne kľúčová, je automatické zaostrovanie,“ hovorí. „Zvyčajne sa pohybujem veľmi rýchlo a moje strely smerujú doprava, doľava, dopredu či dozadu. Môžem vyjsť zo záberu a znovu sa vrátiť, ale vždy ma sleduje a nikdy nie som rozmazaný.“

4. Prispôsobte si každú fotografiu

Ak chcete dosiahnuť, aby vaši sledovatelia dostali obsah, aký chcú, fotografie sú rovnako dôležité ako videozáznam. Preto je podstatné, aby všetko, čo nahrávate na sociálne médiá, odrážalo vašu tvorivosť.

Všetky fotoaparáty Canon EOS obsahujú vlastné štýly Picture Styles na prispôsobenie parametrov vašich fotografií. Stiahnite si štýly Picture Styles alebo si vytvorte vlastné, nahrajte ich do fotoaparátu a získajte lajky jedinečnými zábermi.

Držiteľ ceny Brit Award, hudobník a producent Jack Garratt sa veľmi rád vyjadruje prostredníctvom fotografií a štýly Picture Styles používa, aby svojim záberom dodal jedinečnosť. „Vytvoril som si štýl Picture Style pre svoj fotoaparát Canon EOS RP – čiernobiele prednastavenie, vďaka ktorému každá moja fotografia vyzerá vynikajúco. Snímam množstvo záberov svojho psa a každá fotografia, na ktorej som ju doposiaľ zachytil, vyzerá ako od Annie Leibovitz,“ hovorí.

5. Používajte ohniskové vzdialenosti na viac než len približovanie

A young man in a white hooded jumper adjusts the settings on his camera.

Focal lengths aren't just for zooming in close or out wide, they can also be used as a tool for creative expression. You can change the entire feel of your content, by simply choosing the right length of lens.

Ohnisková vzdialenosť môže dramaticky zmeniť umelecký dojem z vášho obsahu. Môžete experimentovať s rôznymi objektívmi, aby ste doladili náladu a účinok.

Širokouhlé objektívy menia vnímanie vzdialenosti diváka, keďže zväčšujú objekty v popredí, čo vedie k zväčšeniu zdanlivej hĺbky scény. Výsledkom je osobný tón, ktorý pritiahne divákov a oni sa cítia, akoby s vami sedeli v miestnosti. Vynikajúco sa to hodí, ak tvoríte obsah sami doma, napríklad návody.

Telefotografické objektívy majú užšie zorné pole a objekty sa zdajú byť bližšie ako v skutočnosti, čím sa hĺbka záberu zmenšuje. Teleobjektív s kratšou ohniskovou vzdialenosťou, ako je ekvivalent 85 mm, dokáže tváram dodať lichotivý vzhľad, teleobjektív s dlhšou ohniskovou vzdialenosťou je skvelý, ak potrebujete, aby vám fotoaparát nezavadzal pri snímaní akcie, napríklad futbalových trikov. Takisto skracujú vzdialenosť a zabezpečia dojem menšej hĺbky ostrosti, keďže sa zdá, že výrazne rozmazané a nezaostrené pozadie je bližšie k zaostrenému objektu. Objektívy s dlhšou ohniskovou vzdialenosťou používajte, aby ste mali kontrolu nad prostredím, a pomocou rozmazania izolujte a zvýraznite dôležité aspekty záberu, čím mu dodáte profesionálny vzhľad.

Ewan spolu so svojím fotoaparátom Canon EOS R6 a objektívom Canon RF 24-240mm F4-6.3 IS USM používa telefotografickú kompresiu snímok, aby mal v zábere seba v bránke. „Fotoaparát umiestňujem veľmi ďaleko dozadu,“ vysvetľuje. „Položím ho na stredovú čiaru a priblížim si šestnástku pri ohniskovej vzdialenosti 200 mm. Získate tak peknú plytkú hĺbku ostrosti.“

Nielenže vytvorí výrazný záber, ale takisto prakticky dosiahne, aby mu fotoaparát pri jeho trikoch nezavadzal.

6. Streamujte naživo

Bradatý mladý muž sediaci na horčicovej pohovke nastavuje fotoaparát Canon a chystá sa nahrávať sám seba.
Prepojenie a komunikácia s publikom naživo je dôležitou súčasťou úspešnej online tvorby, ktorá vám umožňuje zdieľať svoju kreativitu s inými za pochodu. Väčšina bezzrkadlových fotoaparátov a digitálnych zrkadloviek Canon dokáže používať softvér Canon EOS Webcam Utility a streamovať obsah naživo online prostredníctvom vášho počítača či zariadenia Mac. Váš fotoaparát je bránou k zapojeniu vášho publika, takže to vyskúšajte.

„Vždy sa snažím nájsť spôsob, ako sa o svoju hudbu podeliť so zvyškom sveta už počas jej tvorby, a jedným z najlepších, najrýchlejších a najjednoduchších spôsobov, ako to urobiť, je práve streamovanie,“ hovorí Jack, ktorý chce použiť svoj fotoaparát Canon EOS RP a vysielať z neho svojim fanúšikom. „Začal som premýšľať o spôsoboch, ako by som mohol využívať viac streamovania, najmä zo štúdia.“

Ak sa chcete dozvedieť o výbave Canon, ktorú používajú naši štyria tvorcovia, ako aj o tom, prečo ju používajú, viac informácií nájdete tu.


Napísal Peter Wolinski

Súvisiace produkty

Súvisiace články

  • Hudobník, tanečnica a futbalista stoja pred stenou s neónovými grafitmi, ktoré predstavujú sovu.

    VLOGOVANIE

    Jedna kreatívna spolupráca

    Štyria umelci, ktorí používajú výbavu Canon, spojili svoje sily a využili svoje odlišné schopnosti na vytvorenie mimoriadneho krátkeho filmu.

  • Fotoaparát Canon PowerShot G7 X Mark III s pripevneným ručným stabilizátorom, na stene vedľa niekoľkých farebných sprejov.

    VLOGOVANIE

    Najlepšie vybavenie na tvorbu obsahu

    Objavte súpravu, ktorú používajú títo štyria úplne odlišní tvorcovia online obsahu, a zistite, ako im pomáha dostať ich obsah na inú úroveň.

  • Žena nastavuje svoj Canon PowerShot G7 X Mark III vedľa laptopu, aby mohla zo svojej obývačky natáčať hodinu jógy.

    KOMPAKTNÉ FOTOAPARÁTY

    Najlepší kompakt na vytváranie obsahu

    Zistite, ako vám fotoaparát PowerShot G7 X Mark III pomôže do každodenného života vniesť štipku kreativity.

  • Populárny pekár Matt Adlard fotografuje čokoládový dezert pomocou fotoaparátu Canon EOS M50 Mark II.

    FOTOGRAFIE JEDÁL

    Recept na úspech: predstavujeme fotoaparát Canon EOS M50 Mark II

    Pekár-samouk a hviezda sociálnych médií Matt Adlard si vyskúša fotoaparát EOS M50 Mark II.