Influencer Joel Thorpe taking a selfie on the Canon Zoemini S on Brighton beach front.

INSTANTNÉ FOTOAPARÁTY

Rozvíjajte svoj štýl pomocou instantných fotoaparátov: najlepšie tipy influencera

Instagramový influencer Joel Thorpe začal rozvíjať svoj osobitý štýl fotografie, keď k 15. narodeninám dostal fotoaparát a zverejnil zopár záberov na internete. „Nemal som tušenie, čo vlastne robím, no čím viac som fotografoval, o to viac som sa zlepšoval,“ hovorí. „Instagramová scéna vtedy ešte bola pomerne nová, preto som pomerne rýchlo získaval nových sledovateľov.“
Joel pochádza z anglického Brightonu, kde sa mu aj podarilo dostať na univerzitné štúdium kinematografie, no počas prestávky v štúdiu, ktorá nikdy neskončila, naplno prepadol nadšeniu pre fotografiu. V súčasnosti sa venuje snímaniu záberov pre úrady cestovného ruchu, hotely a globálne značky.
Dnes má 22 rokov a nedávno začal experimentovať s uplatnením výtlačkov pri fotografovaní bežného života – do fotografií zapracováva už vytlačenú fotografiu daného miesta, čím vytvára jedinečný uhol pohľadu. „Spája to všetky dôvody, prečo som vôbec začal fotografovať,“ tvrdí. „Okrem samotnej kariéry je pre mňa fotografia najmä prostriedkom na uchovanie zážitkov a príjemných spomienok. Fyzický výtlačok fotografie predstavuje akýsi nostalgický prvok a mám dojem, že spomienky takto vydržia o čosi dlhšie. Preto som sa pred časom začal hrať s tým, že som do záberu vždy natiahol ruku s vytlačenou snímkou. Ide o to udržať si tie spomienky.“

Joel vo svojom domovskom Brightone spravil fotografie miestnych pamätihodností a dodal svojim záberom nový rozmer pomocou výtlačkov z tlačiarne Canon Zoemini S zachytávajúcich motívy na pozadí.

Joel používa vreckový 8-megapixelový instantný fotoaparát Canon Zoemini S, pretože je prenosný a ľahký. „Veľmi ľahko sa používa a páčia sa mi jeho kompaktné rozmery,“ vraví. „Na tak malé a tenké zariadenie ponúka množstvo funkcií.“

Tu sa podelil o niekoľko tipov na to, ako vybudovať značku na sociálnych médiách a o to, prečo dúfa, že jeho zábery inšpirujú ďalších fotografov experimentovať s tlačou.

Vytvorte si vlastný štýl

Súvisiace články
Macro photography tips and techniques

KREATÍVNA TLAČ

Cestovateľský denník ako od profesionála

Zmeňte svoje dovolenkové fotografie z tlačiarne Canon Zoemini S2 na personalizovaný kreatívny denník.

A person writing in a scrapbook, the pages filled with photos and stickers.

KREATÍVNA TLAČ

Vyjadrite sa prostredníctvom tvorivého vedenia denníka

Vedenie denníka môže byť spôsobom, ako vyjadriť svoju tvorivosť a zároveň zlepšiť svoje duševné zdravie.

Vlogging how-to: winning vlogging tips

FOTOGRAFOVANIE V ULICIACH

Objavte abstraktné fotografovanie v uliciach

Vytvárajte úžasné umenie z každodenných vecí s týmito jednoduchými technikami pre surreálne mestské snímky.

Nie každá scéna pre podobné zábery funguje. „Zväčša je na to potrebný výrazný a pôsobivý motív,“ vysvetľuje Joel. „Ak sa k objektu snímania viac priblížte a umiestnite ho správne do ohniska, dosiahnete lepší výsledok. Motív na pozadí musí byť jasne rozpoznateľný, aby tak diváci presne vedeli, na čo sa pozerajú.“

„Ide o to vybudovať si jednotný vzhľad, ktorý ľudia postupne začnú vnímať ako váš vlastný,“ hovorí Joel. Konzistentnosť však neznamená, že sa máte báť vyskúšať nové techniky. „Do svojej práce sa neustále snažím vnášať originálne koncepty, aby som sa tak odlíšil od štandardu.“ Canon Zoemini S vďaka svojej všestrannosti umožnil Joelovi vyskúšať celú paletu nových tvorivých techník. „S týmto zariadením je svet vaším ihriskom,“ hovorí.

„Mám taký pocit, že vo fyzickej podobe sa spomienky uchovajú o niečo dlhšie, preto som začal vymýšľať a do záberov vkladať fyzické výtlačky snímok, ktoré im dodajú prvok nostalgie. Je to šikovný spôsob, ako pridať ďalšiu štipku kreativity a vytvoriť motív, ktorý publikum zaujme.“

Je dôležité nasledovať svoju vlastnú víziu, nie len snímať to, čo si myslíte, že sa bude páčiť vášmu publiku. „Je vždy príjemné dosať pozitívne reakcie na sociálnych médiách a sledovať, aké zábery majú u fanúšikov úspech,“ tvrdí. „Myslím si však, že je nutné zohľadniť, čo vlastne chcete vytvoriť. Je veľmi jednoduché stať sa jedným z mnohých a robiť iba to, čo robia aj ostatní fotografi. Pokiaľ si však zachováte svoju originalitu a budete sa držať toho, čo vás baví, ostatné už bude fungovať samo.“

Kľúčom je kompozícia

Joel vo svojich záberoch drží výtlačky vytvárajúce osobitejší nádych a ďalší rozmer, čím vzniká pôsobivejší záber než obyčajná fotografia rovnakého motívu.

Joel už pri snímaní týchto záberov počíta s tlačou a bežne používa nízku hĺbku ostrosti (malú zaostrenú plochu), aby výtlačok v strede záberu zostal zaostrený a pozadie rozostrené. „Vytlačím fyzický záber, umiestnim ho do stredu a následne ho znova zachytím pomocou fotoaparátu Canon EOS-1D X Mark II [teraz nahradený modelom Canon EOS-1D X Mark III]. Divák miesto ľahko spozná vďaka podobnosti medzi snímkou a jej pozadím,“ vysvetľuje Joel.

„Kľúčové je, aby samotný záber dosahoval potrebné kvality. S digitálnom fotoaparátom môžete cvakať donekonečna, no pri fyzických záberoch si na fotografii chcete skutočne dať záležať a dbať na to, aby ste vytvorili záber hodný ďalšieho spracovania.

Canon Zoemini S na mňa skutočne zapôsobil,“ dodáva Joel. „Farby zachytí naozaj verne počas zlatej hodiny aj jasného denného svetla, ktorého správne zachytenie a expozícia sú vždy výzvou. Hľadáčik umožňuje veľmi ľahko nastaviť kompozíciu – a práve na tej si musím dať záležať, aby som dosiahol môj zamýšľaný koncept a zladil vytlačený záber s jeho pozadím.“

Experimentujte s individuálnymi doplnkami

An infographic showing how the Canon Zoemini S can be used with the Canon Mini Print App.
Joel pomocou aplikácie Canon Mini Print cez rozhranie Bluetooth prepojil fotoaparát Canon Zoemini S so smartfónom. „Veľmi ľahko sa používa. Môžem zábery z fotoaparátu nahrať do aplikácie, stlačiť tlačidlo tlače a mám skvelý výsledok,“ hovorí. Výtlačky je možné použiť aj ako nálepky. „Môžete smelo popustiť uzdu kreativite,“ hovorí Joel. „Nálepkami si môžete vytapetovať celú stenu alebo si ich nalepiť na počítač či telefón,“ vraví.

Joel pomocou aplikácie Canon Mini Print na smartfóne prepojenom s fotoaparátom Canon Zoemini S cez rozhranie Bluetooth vytvára ešte jedinečnejšie zábery pomocou rôznych rámov, filtrov, textov či skíc. Ak chce získať záber z nezvyklého uhla pohľadu, položí Canon Zoemini S na požadované miesto a záber zachytí pomocou samospúšte alebo diaľkového ovládania v aplikácii.

Joel odporúča experimentovať s fotoaparátom Canon Zoemini S, kým nedosiahnete požadovaný výsledok. „Výtlačok môžete orezať na štvorec a celému výtvoru tak dodať úplne iný smer. Taktiež máte k dispozícii kruhový blesk, ktorý je skvelý na použitie v interiéroch,“ hovorí. „Ponúka úžasne všestranné možnosti pre podobné kreatívne uplatnenia. Ak premýšľate trochu nekonvenčne, môžete si dovoliť takmer čokoľvek. Stačí vyraziť von, objavovať svet vôkol, spraviť zopár záberov a uvidíte, čo príde potom.“ 

Autorka:Tamzin Wilks