Tlačiareň nemožno rozpoznať (zobrazí sa správa informujúca o nemožnosti rozpoznať tlačiareň v sieti.

Identifikátor najčastejšej otázky: 8202096400

Dátum vydania: 01 augusta 2014

Riešenie:

Počas nastavovania bezdrôtovej siete v rámci inštalácie softvéru pri zobrazení dialógového okna [Check Printer Settings/Kontrola nastavení tlačiarne] skúšajte po poradí riešenia 1 až 4.

1. Pred kontrolou nastavenia bezdrôtovej siete

1-1. Najskôr sa uistite, že všetky zariadenia; menovite i) tlačiareň, ii) prístupový bod alebo iii) smerovač sú zapnuté. Potom všetky zariadenia vypnite a znovu zapnite.

1-2. Tlačiareň a prístupový bod alebo smerovač umiestnite tak, aby sa medzi nimi nenachádzali prekážky.


Po vykonaní krokov 1 a 2 kliknutím na položku [Redetect/Znovu rozpoznať] pokračujte v inštalácii.

Ak problém pretrváva, vyskúšajte nasledujúce riešenie [ 2. Skontrolujte správnosť nastavenia hlavnej jednotky]:

2. Skontrolujte správnosť nastavenia hlavnej jednotky

Skontrolujte, či je pripojenie k bezdrôtovej sieti LAN aktívne.

krok 1.

Rýchlo prstom potiahnite obrazovku doprava alebo doľava a ťuknite na položku [Setup/Nastavenie].

krok 2.

Ťuknite na položku [ Device settings/Nastavenie zariadenia ].

krok 3.

Ťuknite na položku [ LAN settings/Nastavenia siete LAN ].

krok 4.

Ťuknite na položku [ Confirm LAN settings/Overiť nastavenia siete LAN ].

krok 5.


REFERENCIA
Na nižšie zobrazenom obrázku je model tlačiarne MG7500.


Ťuknite na položku [ WLAN setting list/Zoznam nastavení WLAN ].

krok 6.

Keď sa zobrazí zoznam nastavení WLAN, overte si, či sa v časti Connection (Pripojenie) zobrazuje položka Active (Aktívne).
Ak sa v časti Connection (Pripojenie) nezobrazuje položka Active (Aktívne) (zobrazuje sa položka Inactive (Neaktívne)), tlačiareň nie je v spojení s prístupovým bodom alebo smerovačom. Nastavenie bezdrôtového rozhrania vykonajte znovu.

Informácie o postupoch nájdete v časti [Bezdrôtové pripojenie LAN vašej tlačiarne k prístupovému bodu].

3. Kontrola nastavení zabezpečovacieho softvéru „Firewall“

3-1. Softvér „Firewall“ zabraňuje nevyhnutnej sieťovej komunikácii.

[Spôsob potvrdenia]
Činnosť zabezpečovacieho softvéru „Firewall“ môže brániť v komunikácii v rámci inštalácie bezdrôtovej siete.
V bezpečnostnom firewalle zaregistrujte prístupové práva pre nasledujúce súbory, prípadne vykonajte inštaláciu s prerušením činnosti firewallu.

– V systéme Windows
Názov súboru: Setup.exe

– V systéme Macintosh
Názov súboru:
BJ Network Tool.app
canonijnetwork.bundle
CIJScannerRegister.app
CNNSelectorAgent.app
Canon IJ Network Scanner Selector EX.app


UPOZORNENIE
  • Pokyny k zastaveniu činnosti zabezpečovacieho softvéru „Firewall“ nájdete v používateľskej príručke zabezpečovacieho softvéru. Prípadne sa obráťte na jeho výrobcu.


DÔLEŽITÉ
  • Kým pozastavíte činnosť zabezpečovacieho softvéru „Firewall“, odpojte sa od siete Internet.


Ak problém pretrváva, vyskúšajte ďalšie riešenie [ 4. Kontrola nastavenia prístupového bodu alebo smerovača ].

4. Kontrola nastavenia prístupového bodu alebo smerovača

4-1. Vzhľadom na skutočnosť, že nasledujúce nastavenie zabraňuje v komunikácii nevyhnutnej na priebeh inštalácie bezdrôtovej siete, príslušné nastavenie zmeňte. Po zmene nastavenia vykonajte inštaláciu.

UPOZORNENIE
  • Informácie o tom, ako zmeniť nastavenia prístupového bodu spolu s upozorneniami týkajúcimi sa tejto zmeny, nájdete v používateľskej príručke k prístupovému bodu. Prípadne sa obráťte na jeho výrobcu.

  • Funkcia filtrovania adries MAC je povolená:

Nastavenie prístupového bodu zmeňte tak, aby bola povolená adresa MAC tlačiarne.

  • Medzi počítačom a tlačiarňou sa používa rovnaké SSID a funkcia ochrany súkromia alebo odpájania od siete je povolená.

Funkciu ochrany súkromia alebo odpájania od siete zakážte.

  • Medzi počítačom a tlačiarňou sa používa odlišné SSID a funkcia ochrany súkromia alebo odpájania od siete je povolená.

Pre počítač použite rovnaké SSID ako pre tlačiareň.


REFERENCIA
  • Ako zistíte adresu MAC tlačiarne

krok 1.

Rýchlo prstom potiahnite obrazovku doprava alebo doľava a ťuknite na položku [Setup/Nastavenie].
krok 2.

Ťuknite na položku [Device settings/Nastavenie zariadenia].
krok 3.

Ťuknite na položku [LAN settings/Nastavenia siete LAN].
krok 4.

Ťuknite na položku [Confirm LAN settings/Overiť nastavenia siete LAN].
krok 5.

Ťuknite na položku [WLAN setting list/Zoznam nastavení WLAN].
krok 6.

Obrazovku [WLAN setting list/Zoznam nastavení WLAN] rýchlo potiahnite prstom nahor alebo nadol a skontrolujte pole [MAC address/Adresa MAC].

4-2. Skontrolujte, či bol firmvér prístupového bodu alebo smerovača aktualizovaný na najnovšiu verziu.
Postup aktualizácie firmvéru nájdete v príručke k používanému prístupovému bodu alebo smerovaču, prípadne požiadajte o pomoc výrobcu.

Použiteľné modely

  • PIXMA MG7540
  • PIXMA MG7550