Ako sa kulinárski odborníci spoločnosti Miele stali tvorcami obsahu s využitím zariadení Canon

Spred kamier až po manipuláciu s ovládačom – dozviete sa, ako kuchynský gigant Miele mení svojich šéfkuchárov na tvorcov obsahu, ktorí šetria náklady s riešeniami od spoločnosti Canon vstavanými na mieru do ich interného štúdia.

Hľadá sa raj jedla

Predstavte si vysnívanú kuchyňu. Je veľmi pravdepodobné, že sa v nej nachádza produkt Miele. Rodinná spoločnosť Miele je od roku 1899 významným medzinárodným výrobcom, ktorý je známy vďaka oceňovaným špičkovým spotrebičom. Pre 100-ročnú značku s vynikajúcou povesťou za svoj dizajn je imidž nesmierne dôležitý na každom kontaktnom mieste so zákazníkmi vrátane online redakčného programu.

Na zlepšenie tvorby digitálneho obsahu chcel kulinársky tím vo Švajčiarsku zaviesť občasné živé vysielanie, v ktorom by zákazníci zistili, ako využiť svoje produkty na maximum prostredníctvom ukážok a návodov z kuchyne, podobne ako relácie v televízii. S útulnou miestnosťou na živé vysielanie si ich profesionálne štúdio na mieste vyžadovalo trvalé riešenie s viacerými kamerami, ktoré by ovládal netechnický personál, keďže chceli robiť všetku produkciu interne.

V minulosti sa vždy pri tvorbe obsahu, napríklad ukážok pri varení a ukážok produktov, spoliehali na agentúry, čo znamenalo vysoké náklady, zložité zmeny v štúdiu a pomalé časy realizácie.

„Spoločnosť Canon nám poskytla dokonalý nástroj pre naše potreby v oblasti videa aj fotografie,“ hovorí Barbara Märkli, vedúca oddelenia Culinary Experience, Miele AG. „Na nákladoch pre agentúru ušetríme niekoľko desiatok tisíc eur a očakávame, že v najbližších troch rokoch sa naša investícia vráti.“

Klient: spoločnosť Miele AG
Miesto: Spreitenbach, Švajčiarsko

„Najpresvedčivejším faktorom pre spoločnosť Miele bola presnosť farieb a výkon kamery. Je to spoločnosť zameraná na potraviny s náročnými očakávaniami z hľadiska kvality snímky.“

Výzva

Keďže spoločnosť Miele Švajčiarsko chcela riešiť tvorbu obsahu interne, oslovila teda systémového integrátora Ganz Supravision, aby našla efektívnejšie audiovizuálne riešenie. Vzhľadom na charakter obsahu zameraného na jedlo boli kľúčovými kritériami profesionálna kvalita snímky a vernosť farieb. Pri potrebe tvorby viacerých videí za mesiac chcela mať spoločnosť Miele kreatívnu kontrolu a tiež využiť talent kulinárskych a produktových odborníkov z interných radov, takže daná technológia musela byť zrozumiteľná. Pred využitím služieb Canon sa spoločnosť spoliehala na produkciu od tretej strany, ktorá strávila aspoň jeden deň nastavovaním a ďalšieho pol dňa rozmontovávaním.

Riešenie

S podporou spoločnosti Ganz Supravision, ktorú vedie Christian Mossner, sa spoločnosť Miele rozhodla pre komplexný balík, ktorý zahŕňa celú škálu kamier Cinema (C70), Hybrid (R5C) a PTZ (CR-N300 a CR-N500) od spoločnosti Canon, ako aj ovládač RC-iP100. Vďaka pripojeniu NDI a redukovanej kabeláže je ovládanie kamery centralizované a plne podporované spoločnosťou Canon. Vďaka zdieľaným hodnotám v oblasti výnimočnej kvality a intuitívnej technológie bola spoločnosť Canon pre Miele dokonalým riešením.

„Šetríme sprostredkovateľské náklady v hodnote niekoľko desiatok tisíc eur.“

Z kuchyne do štúdia

„Kým som sa nepostavil pred kameru ako šéfkuchár, mal som z používania profesionálnej kamery trochu obavy,“ hovorí Benoît Croset. „No teraz, po zaškolení s Christianom, viem s kamerou PTZ pracovať. Používa sa naozaj veľmi jednoducho.“

Benoît je jedným z odborníkov na spotrebiče a šéfkuchár v spoločnosti Miele, ktorý teraz riadi a tvorí vlastné relácie o varení spoza kamery spolu s kolegom šéfkuchárom Marcom.

Po tom, ako strávili čas tvorbou ukážok varenia, presne vedia, čo sa deje v hlavách moderátorov, a ako dostatočne flexibilné musia byť produkčné potreby, aby sa s nimi dalo pracovať, zatiaľ čo vyzdvihujú prácu spotrebičov v akcii počas varenia.

Varenie naživo je nepredvídateľné. Tím potrebuje vybavenie, ktoré mu umožní reagovať inštinktívne na nepredvídateľné momenty. V prípade, že veci nepôjdu podľa plánu, je dôležité mať pohotovú kameru PTZ namierenú na iné miesto. Nikto nechce vidieť priblíženie na pripálenú pizzu.

„Chcela by som zdôrazniť najmodernejšiu technológiu, vynikajúce ovládanie a spoľahlivý výkon od spoločnosti Canon.“

Jeme očami

Pre Christiana Mossnera, spoluvýkonného riaditeľa spoločnosti Ganz Supravision AG, je autentickosť značky viac, keď ju prezentujú interní talentovaní ľudia, ktorí poznajú jej príbeh, technológiu a postupy ako svoju dlaň. Vysvetľuje: „Najpresvedčivejším faktorom pre spoločnosť Miele bola presnosť farieb a výkon kamery. Je to spoločnosť zameraná na potraviny s náročnými očakávaniami z hľadiska kvality snímky.“

Výsledok? Značkové relácie o varení, ktoré vyzerajú ako z televíznej produkcie, to všetko vytvorené interne šéfkuchármi, z ktorých sa stali tvorcovia obsahu. Švajčiarsky tím spoločnosti Miele, či už pred alebo za objektívom dokazuje, že interná tvorba videí je v súčasnosti realitou. Christian verí, že „pribudne veľa ďalších spoločností, ktoré budú robiť to isté – a učiť sa od Miele.“

Čerešničkou na torte pre Barbaru je „najmodernejšia technológia, vynikajúce ovládanie a spoľahlivý výkon od spoločnosti Canon.“