Fotografická výprava pre pre víťazov septembrového žrebovania o ceny klubu Canon

Itinerary image 1

Program obsahuje:

  • Marina Cano ako sprievodkyňa s rozsiahlymi vedomosťami o fotografovaní divokej prírody
  • Odvoz na mieste podľa programu
  • Strava počas výpravy
  • Let, ubytovanie, cestovné poistenie

Nezahŕňa:

  • Exkurzie a vstupy mimo programu
  • Iné ako vyššie uvedené nápoje a sprepitné
  • Osobné výdavky

PONDELOK

Ráno: Príchod do Santanderu, vyzdvihnutie a preprava do hotela
13:00 Obed
Prezentácia, dodanie materiálu a nastavení fotoaparátu na fotografovanie divokej prírody, techniky, ktoré budeme využívať, tipy, prednáška zameraná na prácu, ktorú budeme v parku vyknávať.
18:00 – 19:30 prezentácia so špecifickým obsahom a zručnosťami, ktoré budeme v parku rozvíjať. Otázky

19:30 Večera

UTOROK AŽ PIATOK

9:30 – 13:15 Fotografovanie
13:15 – 14:45 Obed
15:45 – 20:00 Fotografovanie

9:30 Vstup do parku a fotografovanie počas dňa s prestávkou na obed, v parku sa nachádza viac ako 100 rôznych druhov. Zameriame sa na africkú voľne žijúcu zver: slony, levy, žirafy, zebry (Burtchell a Grevy), levy, gepardy, paviány, nosorožce, gorily... A odfotografujeme aj medvede hnedé, tigre, rysy, gibraltárske opice, jelene..
Fotografovanie dňa ukončíme okolo 18:00
19:30 Večera

SOBOTA

9:30 – 13:15 Prezrieme si vybrané výtvory z minulých dní. Prezentácia výberu fotografií každého účastníka, kde zanalyzujeme každý záber, aby sme ho v prípade potreby vylepšili a naučili sa, ako zachytávať lepšie fotografie. Naučíme sa, ako sa v budúcnosti vyhnúť akejkoľvek chybe, ktorá sa vyskytla, a podrobne popíšeme všetky úspechy, dobré rozhodnutia a zanalyzujeme pozitívne body každej fotografie. Pozrieme sa na niekoľko tipov na úpravu fotografií, aby sme našu prácu posunuli na ďalšiu úroveň.

13:30 Obed
16:00 Ukončenie workshopu

ČO SA NAUČÍME

Ako fotografovať priamo na fotoaparáte s čiernym pozadím: techniky a nástroje na zachytenie takýchto záberov.
Ako zaujať minimalizmom: podsvietené siluety, hľadanie správnych svetiel a okamihov.
Ako rozpoznať dôležitosť pozadia: čierneho, bieleho, neutrálneho alebo pridanie prvkov, ktoré vzbudia záujem.
Kľúčový význam kompozície: vytvoríme hĺbku pridaním záujmu o popredie. Budeme venovať pozornosť všetkým prvkom zahrnutým v našom zábere, tomu, ako sú rozmiestnené, a ich významu v zábere; preskúmame uhly na zachytenie čo najlepšej fotografie.
Ako analyzovať každú scénu, robiť rýchle rozhodnutia: náš objekt alebo jeho časť úplne vyplní záber alebo pokryje celú scénu, napríklad krajinu alebo iné objekty.
Ako vybrať spomedzi všetkých našich fotografií tie najlepšie; Je pre nás zbytočné zachytiť veľkolepé alebo špeciálne fotografie, ak ich neskôr nedokážeme rozpoznať/rozlíšiť medzi ostatnými.
Ako pochopiť, ktoré okamihy sú najdôležitejšie: do ktorých scén investovať čas a čakať a zároveň vedieť, kedy ich zahodiť z dôvodu nedostatku akcie, slabého osvetlenia alebo uhla.
Ako klásť dôraz na emócie: kedy je snímka dokumentom bez výrazu, kedy je jediným cieľom ukázať anatómiu druhu a kedy získame záber s intenzívnou expresivitou, ktorá vyvolá emócie: prekvapenie, radosť, zápletku, strach, nežnosť, empatiu...
Ako rozlíšiť tieto dokumentárne zábery od napínavých a naučíme sa vložiť do našej práce dušu: v podobe neodolateľných emócií.
Na to všetko ponúkneme podrobné vysvetlenie nástrojov, ktoré možno použiť: znalosť techniky, nastavenia fotoaparátu, výber vybavenia, analýza každej scény, kreativita, minimalizmus, kompozícia, svetlo, uhly, originalita (nekonvenčné myslenie).
Prežijeme nezabudnuteľný zážitok, stretneme sa s fantastickými fotografmi a počas učenia sa zabavíme.

OBSAH

Dôležitosť svetla

Naša poloha vo vzťahu k zdroju svetla môže úplne zmeniť záber. Naše umiestnenie pred objektom a znalosť výsledkov vo vzťahu k nemu môžu zmeniť naše snímky z obyčajných dokumentov na fotografie s jedinečnou atmosférou. Využitie svetla počas prvých alebo posledných hodín dňa spolu s nižším uhlom slnečných lúčov nám umožňuje zachytávať fotografie, kde sú zvýraznené objemy a ktorým dodáme teplo a zvláštny zlatistý odtieň. Toto jemnejšie osvetlenie navyše nevytvára čierne tiene ani výrazné kontrasty.

Itinerary image 2

Čierne pozadie

Naším cieľom bude získať zábery nášho objektu, ktorý bude osvetlený prirodzeným svetlom na úplne čiernom pozadí. Budeme sa snažiť zachytiť fotografie s týmto špeciálnym osvetlením, vďaka ktorým budú pôsobiť jednoducho, no zároveň tajomne a pôsobivo.
Opäť podexponujeme tak, aby expozícia indikovaná fotoaparátom len mierne osvetlila náš objekt a pozadie, opäť v tieni alebo len slabo osvetlené, zostalo úplne čierne. V tomto prípade nepotrebujeme, aby bol zdroj svetla na konkrétnom mieste, ale na pozadí, ktoré je tmavšie ako náš objekt.

Itinerary image 3

Dôležitosť pozadia

Keď sa postavíme do rôznych uhlov, naše fotografie získajú úplne inú atmosféru. Buď zahrnieme časť krajiny, napr. umiestnením objektu tak, aby bola v pozadí obloha, alebo jeho priblížením tak, aby vyplnil záber, pričom odkáže na miesto, kde sa nachádza. Zmenou pozície môžeme získať iné farebné pozadie alebo pozadie s niekoľkými prvkami; vykonanie tejto analýzy vo vzťahu k nášmu objektu nám pomôže vytvoriť v zábere prepracovanú estetiku.

Itinerary image 4

Popredia/zábery zblízka

Ako dodať scéne hĺbku, hľadať prvky, ktoré vytvárajú rôzne vrstvy, pridávať do našej fotografie prvky zaujímavosti, tajomnosti, ktoré nerušia, ale prinášajú nádych originality. Keď zaujmeme nízky uhol pohľadu, môžeme do záberu zahrnúť rozostrenú trávu alebo umiestniť objektív medzi listy či konáre stromov a vytvoríme popredie s veľkým rozostrením, ktoré dodá scéne farbu a rozmer.

Itinerary image 5

Znalosť správania zvierat

Ak si naštudujeme druhy, ktoré sa chystáme fotografovať, umožní nám to predpovedať ich správanie a na základe toho čo najviac predpovedať ich pohyb. Tieto znalosti nám pomôžu získať fotografie, o ktoré sa snažíme, za oveľa kratší čas. Ak to dokážeme predpovedať, budeme pripravení vopred a nepremeškáme žiadne zábery.

Itinerary image 6

Ako vytvárať siluety

Prvé a posledné svetlo dňa je najlepšie na vytváranie siluet zvierat, ktorých profily zdobí kožušina, ako sú gepardy, pštrosy, žirafy, medvede, paviány atď.
Kľúčom je: postaviť sa tak, aby bol zdroj svetla za našim objektom, a správna expozícia. To nám umožní zachytiť siluetu nášho objektu s líniou zlatého svetla. Ak chceme, aby bola táto zlatá silueta ešte pôsobivejšia, mali by sme hľadať pozadie, ktoré je v tieni.
Ak chceme získať minimalistickú fotografiu, budeme musieť podexponovať o niekoľko stupňov na základe informácie expoximetra. Pri podexponovaní sa nedá hovoriť o presnom čísle, pretože závisí od svetla a podmienok každého okamihu.

Itinerary image 7

Hľadanie správneho okamihu

Naučte sa identifikovať okamihy, na ktoré sa oplatí čakať, podľa polohy zvieraťa, akcie. Vypočítajte si správne umiestnenie všetkých variantov (kompozícia, pozadie, svetlo atď.).
Predvídanie a organizovanie našej pozície bude rozhodujúcim faktorom na to, aby sme mohli odfotografovať očakávanú scénu hneď, ako k nej dôjde. Okrem toho budeme mať čas na vytvorenie počiatočného záberu, na meranie svetla a kompozíciu záberu podľa našich predstáv.

Itinerary image 8

Tvorivosť

Záber, ktorému sme sa dôkladne venovali, s ohľadom na osvetlenie kompozície, správny okamih, uhol atď., môže byť kreatívny, čo nie je otázkou náhody. Táto kreativita nám umožní zachytávať vzrušujúce, pôsobivé, originálne, esteticky príjemné fotografie, ktoré vyčnievajú z tisícok dokumentárnych fotografií bez výrazu či dramatickosti, s ktorými sa každý deň stretávame.

Itinerary image 9

Vybavenie

Naučíme, kedy používať rôzne objektívy a pochopíme, ako nám ohniskové vzdialenosti môžu pomôcť zlepšiť sa pri zachytávaní lepších fotografií. Analýzou scény a miesta, kde sa nachádzame, sa môžeme rýchlo rozhodnúť, aká ohnisková vzdialenosť je optimálna pre záber, ktorý chceme vytvoriť.

Itinerary image 10

Výber záberov

Pri posudzovaní našich fotografií musíme byť na našu prácu prísni a tie, ktoré nezobrazujú to, čo sme chceli, by sme mali vyradiť. Môže to byť spôsobené nedostatočným osvetlením, rušivým pozadím, nedostatkom zaujímavej akcie, chybnými kompozíciami alebo technickými detailmi, napr. prepálené oblasti, ktoré nemožno ignorovať, pokiaľ to nie je to, čo chceme našou prácou ukázať alebo vyjadriť a pod. Čím náročnejší budeme pri tvorbe záberov, ktoré chceme zverejniť, ukázať alebo ktoré si chceme ponechať, tým kvalitnejšie bude naše portfólio.

Itinerary image 11
Itinerary image 12

WORKSHOPS MARINA CANO © všetky práva vyhradené

Obsah tohto dokumentu nie je možné kopírovať, distribuovať ani používať akýmkoľvek spôsobom, či už ako celok, alebo jeho časti, a to z akéhokoľvek zdroja.