Či už je to lesklá maloobchodná brožúra, letáky k otvoreniu reštaurácie alebo informačný plagát poskytovateľa zdravotnej starostlivosti, tlač zohráva veľkú úlohu v komunikačných stratégiách v mnohých odvetviach. Z nedávneho výskumu vyplýva, že v oblasti maloobchodu, výroby, zdravotnej starostlivosti a vo verejnom sektore sa 50 % rozpočtu na komunikáciu vynakladá na tlač1 a ďalšie oblasti za nimi veľmi nezaostávajú.
Vytváranie tlačových marketingových materiálov s veľkým vplyvom však môže byť drahé, najmä vzhľadom na to, že 95 % spoločností zabezpečuje svoje marketingové potreby v oblasti tlače externe prostredníctvom špecializovaného poskytovateľa služieb. Zvyčajne je dôvodom to, že hľadajú profesionálnu kvalitu a interne nemajú k dispozícii príslušné zdroje.
Nejde totiž len o finálny výtlačok. Bez skúseného interného tímu dizajnérov podniky často zabezpečujú externe úplne celý proces od návrhu až po výrobu. Hoci využitie externých služieb môže priniesť úspory z rozsahu, organizácie, ktoré chcú rýchlo vytvoriť ad hoc aktíva, môžu byť frustrované z času a nákladov na ich vytváranie.
Keďže marketingové rozpočty sú menšie než kedykoľvek predtým, organizácie sú pod tlakom, aby znižovali náklady, no vďaka novým riešeniam na trhu, ako je softvér PosterArtist, nemusia podniky robiť podniky v oblasti tlače. Organizácie so zariadením Canon teraz budú mať lepšie nástroje na navrhovanie a vytváranie marketingových aktív interne, ak nie je nákladovo efektívne využívať externé služby.