A green cutting mat with printed stickers resting on top, with a smartphone and tablet.

TIPY NA TLAČ

Pretvorte svoj telefón a ďalšie zariadenia pomocou tlače

Všetci zbožňujeme svoje smartfóny, tablety a laptopy, ale keď ich prvýkrát vyberieme zo škatule, vyzerajú tak anonymne. Našťastie sa to však dá rýchlo zmeniť pomocou obľúbených fotografií, dizajnov alebo vzorov. Stačí vám na to prelepovací fotografický papier Canon RP-101tlačiareň Canon PIXMA. A keďže je prelepovací fotografický papier hodný svojho názvu, vzhľad môžete meniť tak často, ako sa vám zažiada, a dokonca ho môžete meniť podľa svojho oblečenia.

Keď sa postaráte o požadovaný vzhľad svojho telefónu, tabletu či laptopu, môžete prejsť na iné veci v domácnosti, ktorým by sa možno zišla troška úprav. Môžete napríklad premeniť svoju chladničku pomocou obľúbených fotiek vytlačených na prelepovací fotografický papier alebo dokonca vyskúšať magnetický fotografický papier MG-101, ktorý výborne drží na mnohých kovových predmetoch.

Čo budete potrebovať

Vyhotovenie výtlačkov

Rozmery magnetického fotografického papieraprelepovacieho fotografického papiera Canon sú 10,16 x 15,24 cm. Tieto papiere sú teda vynikajúce na tlač fotografií, ale môžete z nich tiež vystrihnúť menšie nálepky a magnety želaných tvarov. Ak obrázky rozložíte šikovne, z jedného hárku papiera môžete vytvoriť aj viac nálepiek alebo magnetov.

Tu je postup:

1. Zvoľte si dizajn

A smartphone showing Creative Park, a tablet with printed stickers on it and a green cutting mat.
Či už chcete vytlačiť vlastné fotografie, alebo grafiku z aplikácie Creative Park a vyzdobiť si nimi svoje zariadenie, možnosti sú nekonečné.

Skvelé nálepky vytvoríte z rodinných fotiek, môžete však odfotiť napríklad aj detské kresby, rukou písanú poznámku alebo také objekty, ako sú listy či kvety. Ak nechcete, aby fotografia pôsobila reálne, skúste na fotografiu v telefóne alebo počítači použiť efekt filtra.

Atraktívne dizajny si tiež môžete prevziať v aplikácii Creative Park. Nájdete v nej množstvo pekných motívov a vzorov a tiež všeobecné šablóny krytu na smartfón, ktoré môžete dôkladne orezať a zarovnať tak, aby ste ich prispôsobili zadnej časti telefónu alebo existujúcemu krytu.

2. Do tlačiarne vložte médium

Súvisiace články
A tablet displays the Easy-PhotoPrint App while a printer rests on a table in the background.

TIPY NA TLAČ

Aplikácia Easy-PhotoPrint Editor

Pozrite sa, ako dokážete šikovne pracovať v zábavnej a intuitívnej aplikácii Canon Easy-PhotoPrint Editor.

A woman wears a cotton tote bag, adorned with an iron-on transfer of a panda.

KREATÍVNA TLAČ

Dodajte novú tvár svojmu šatníku

Tričká, ktoré vás budú vyjadrovať, prispôsobené cestovné tašky… jednoduchá príručka tlače na textil.

A printout on a printer tray of an iron-on transfer of a polar bear, and different print applications: smartphone, cloth bag, T-shirt, party glasses

KREATÍVNA TLAČ

Popustite uzdu svojej kreativite pri tlači

Zistite, ako používať papier, aplikácie a tlačiareň Canon s cieľom pretvoriť svoj domov a dodať osobitosť všetkému, od telefónu až po chladničku.

A woman loading photo paper into a white Canon PIXMA printer.
Pred vložením média do tlačiarne si nezabudnite vybrať vhodný papier podľa toho, či chcete svoje zábery zobrazovať ako magnety na chladničke alebo ako nálepky na laptope.

V ďalšom kroku je nutné sa rozhodnúť, aké médium použijete, a vložiť ho do tlačiarne PIXMA. Prelepovací fotografický papier je skvelou voľbou pre obrovské množstvo povrchov vrátane citlivých elektronických predmetov, zatiaľ čo magnetický fotografický papier Canon sa dobre hodí na mnoho kovových predmetov. Pred tým, než sa rozhodnete pre magnetický fotografický papier, si overte, či predmet, ktorý takto chcete vyzdobiť, je magnetický.

3. Vytlačte svoj dizajn

A woman holding a printed photo of a flamingo graphic next to a Canon printer.
S podporou rozhrania Wi-Fi môžete na tlačiarňach série Canon PIXMA vytlačiť svoj dizajn priamo zo smartfónu.

Vďaka aplikácii Canon PRINT môžete vytlačiť svoj dizajn na kompatibilných tlačiarňach PIXMA priamo zo smartfónu, ale aj zo svojho počítača, ak uprednostňujete túto možnosť. Ak je vaša tlačiareň kompatibilná s aplikáciou PIXMA Cloud Link od spoločnosti Canon, môžete tlačiť priamo z účtov v sociálnych médiách vrátane Instagramu a Facebooku prostredníctvom aplikácie Canon PRINT.

4. Vystrihnite svoj dizajn

A printed graphic of a flamingo being cut out on a green cutting mat.
Nezabudnite svoj výtlačok vystrihnúť tak, aby sa hodil na veľkosť vášho smartfónu. Ak zdobíte väčší predmet, napríklad laptop alebo tablet, je možné, že nebudete musieť nič vystrihovať a papier budete môcť priamo nalepiť a vyzdobiť ním daný predmet.

Ak ste vytlačili fotografiu na celý hárok papiera, môžete prejsť priamo na tento krok. Ak je však váš dizajn menší, nálepku bude potrebné vystrihnúť. Na vystrihovanie z prelepovacieho fotografického papiera sú ideálne dobré ostré nožnice. Vystrihovaniu venujte dostatok času, aby ste dizajn orezali pomaly a dosiahli hladký okraj. Ak vystrihujete kryt na smartfón, nezabudnite si overiť pozíciu a zarovnanie fotoaparátu, aby ste otvor správne vystrihli. Možno vám pomôže, keď si najprv urobíte šablónu z obyčajného papiera alebo kartónu. Potom môžete ceruzkou obresliť okraje šablóny a až potom vystrihnúť výtlačok.

Pri vystrihovaní z magnetického fotografického papiera Canon sa vám môže lepšie hodiť vyrezávací nôž. Použite však podložku, čistú doštičku na rezanie alebo noviny s dostatočnou hrúbkou, aby ste ochránili povrch pod vyrezávanou plochou. Pri vyrezávaní rovných častí sa vám zíde kovové pravítko alebo niečo podobné. Režte plynulo a stabilným pohybom.

5. Odlepte a prilepte

A person peeling a printed sticker off the backing paper.
Nálepku starostlivo odlepte od zadnej vrstvy papiera a aplikujte na svoje zariadenie. Ak používate magnetický papier, nie je potrebné nič odlepovať. Stačí ho len položiť na vhodný povrch.

Teraz je načase odlepiť zadnú vrstvu od prelepovacieho fotografického papiera a nalepiť lepiacu časť na smartfón alebo iné zariadenie. Začnite v jednom rohu alebo na okraji nálepky, starostlivo odlepte zadnú vrstvu a nalepte ju jedným pomalým pohybom. Môže sa vám pritom hodiť pravítko, pomocou ktorého môžete nálepku odlepiť a nalepiť v rovnej línii, pričom postupne plynule prejdete cez nálepku.

Magnetický fotografický papier nemá zadnú vrstvu, je teda pripravený na upevnenie hneď po jeho vyrezaní.

6. Zmena miesta použitia

A woman applying a cut-out printed sticker to the back of her smartphone.
Oba papiere sa dajú prelepiť na iné miesto a nenechávajú žiadne lepiace zvyšky. Magnety teda môžete presunúť z chladničky na radiátor a nálepku na smartfóne môžete meniť tak často, ako sa vám zažiada.

Medzi skvelé veci pri používaní prelepovacieho fotografického papiera Canon RP-101magnetického fotografického papiera MG-101 patrí to, že výtlačky môžete presúvať, aby vaše zariadenia vyzerali stále svieže a nové, bez toho, aby po nich zostávali lepkavé časti. Každý deň v týždni tak môžete mať nový vzhľad.

Napísala Angela Nicholsonová

* Kompatibilita prelepovacieho fotografického papiera RP-101: série TS/TR/G, MG7700, MG7500, MG7100, MG6800, MG6600, MG6400, MG5700, MG5600, MG5500, MG3600, MG3500, MG3000, MG2900, MG2500, séria MG2400, MX530, MX490, séria MX470, séria iP2800, iP110
Kompatibilita magnetického fotografického papiera MG-101: série TS/TR/G, MG7700, MG7500, MG7100, MG6800, MG6600, MG6400, MG5700, MG5600, MG5500, MG3600, MG3500, MG3000, MG2900, MG2500, séria MG2400, MX530, MX490, séria MX470, séria iP8700, iP2800, iP110, séria iX6800

Odporúčané aplikácie