Horse-Beach-Steve-Deer.jpg

Prímorská a akčná fotografia

Steve Deer pracuje ako vedúci marketingový tvorca a Wirral v severozápadnom Anglicku, kde žije, je jeho fotografickým ihriskom. Každý víkend sa prechádza s fotoaparátom a vždy nájde nejaký nový záber alebo perspektívu, ktorú treba zachytiť.
Pozrime sa, ako Steve pristupuje k fotografovaniu pobrežia podobne ako k svojim akčným fotografiám a vytvára tak fascinujúce zábery.

Steve Deer hovorí o prímorskej a akčnej fotografii

Toto je najnovšie zo série videí zachytávajúcich majiteľov vybavenia značky Canon, ktorí predvádzajú, ako nasnímali niektoré zo svojich obľúbených fotografií.

Pri natáčaní Steve hovoril o svojich víkendoch s fotoaparátom EOS.

Kôň-Pláž-Steve-Deer
Horse and Hilbre, © Steve Deer

Ako ste sa dostali k fotografovaniu?

Asi pred 20 rokmi som so sebou na prechádzky po pobreží začal brávať fotoaparát. Bývame iba 5 minút od mora a pobrežie volám svojim ihriskom. Vďaka práci mi to šlo s Photoshopom dosť dobre ešte skôr, ako sa začali bežne používať digitálne fotoaparáty.

Začal som si pozerať staré fotografické weby, kde som našiel veľa inšpirácií na čiernobiele zábery, možno sa k nim raz vrátim.

Masao Yamamoto a Ragnar Axelsson sú pre mňa veľkými inšpiráciami, ich fotografie rozprávajú príbehy.

Myslíte, že vaše skúsenosti s grafickým dizajnom majú vplyv na váš štýl fotografovania?

Myslím, že mám vďaka nim lepší pojem o priestore a oko na kreatívnu kompozíciu. Tie sú pre mňa pri fotografovaní veľmi dôležité. Rozumiem „pravidlám fotografie“, ale snažím sa na ne príliš nesústreďovať. Potom vzniká riziko, že spravíte rovnaký záber ako všetci ostatní.

Vždy ma veľmi poteší, keď sa mi veľmi minimalistický prístup vyplatí!

Piesočné-Vozy-Steve-Deer
Mad Max Reunion, © Steve Deer

Popísali by ste tak aj svoj štýl?

Jednoduchý, čistý, priestranný. Snažím sa nájsť akúsi kvalitu na úrovni zenu. Všimnete si, že či už fotím krajinu alebo akciu, vždy som tak blízko pri zemi, ako je to len možné, aby som dosiahol správnu perspektívu.

Umožňuje vám to aj pobrežie?

Určite áno, vždy sa rád vraciam na tú istú scénu, vždy tam nájdem niečo nové a naučiť sa vidieť tieto veci je to najdôležitejšie.

Hľadám grafické línie scény, ktoré interagujú s celkovým priestorom. Vždy sa pýtam sám seba: „Deje sa tu niečo, čo má v sebe príbeh?“

Je vidno, že sa pravidelne vraciate do močariny. Čo sa tam snažíte nájsť?

Na pustatinu je tam toho vždy veľa. Veľa hniloby z mora... Možno hľadám niečo skutočne jednoduché, čo nesie atmosféru rozpadu a mizérie celej scény. Alebo možno nie. Len viem, že ma tam niekde čaká fantastický záber.

Čln-Riverbank-Steve-Deer
The Mudyard, © Steve Deer

Niektoré z vašich najúžasnejších fotografií sú akčné zábery. Aké sú podľa vás výzvy zachytenia akcie?

Najzložitejšie je zachytiť správny moment, mikro moment, pretože všetko sa deje tak rýchlo. Zároveň je ťažké dosiahnuť, aby objekt vynikol. Musíte myslieť na správnu clonu, rýchlosť uzávierky a uhol snímania, aby ste objekt vyčlenili zo scény.

Zároveň musíte zachytiť vzrušenie daného podujatia. A všetky tie emócie.

Z toho ako snímate windsurferov vidno, že si s nimi rozumiete.

Niektorí z nich sa radi vyťahujú, keď vidia fotoaparát, už poznám ich farby a vždy čakám, kým sa začnú približovať. Samozrejme sa na nich zameriavam, je to pre mňa oveľa väčšia zábava.

Šarkan-Surfer-Steve-Deer
Rhosneigr, © Steve Deer

Čo by ste poradili pobrežným a akčným fotografom?

Po prvé, vždy majte so sebou fotoaparát. Fantastický záber vás čaká vonku, nie doma na gauči!

Pokúste sa naplánovať si, čo budete snímať. Najlepšie je mať plán, ale nebojte sa improvizovať, keď narazíte na príležitosť. Ja vždy hľadám niečo, čo ma rozosmeje. Takže musíte byť aj spontánni.

Pes-Krab-Steve-Deer
Feeling Lucky Punk? © Steve Deer

A nemyslite v prvom rade na svoje vybavenie. Doma ho vždy môžete znova vyčistiť!

Čo vás čaká ďalej?

Fotografiu milujem, ale nie som príliš ambiciózny. Fotím len pre potešenie.

Ale keď tak o tom teraz premýšľam, určite sa vrátim k čiernobielym záberom a vyskúšam zachytiť jednoduchšie scény. Možno niečo úplne abstraktné.

Vyhľadajte si meno Steve Deer a získajte viac informácií o jeho fotografiách.

Zostaňte v obraze

Pripravujeme: Pohľad na svet bez hľadáčika.

Prihlásiť sa na odber bulletinu