Inside a blue-green ice cave.

V EXTERIÉRI

Päť tipov na snímanie v chladných podmienkach

Sneh, mráz a ľad pomáhajú vytvárať úžasné zimné scény. Väčšina fotoaparátov je však určená len na prevádzku od 0 °C alebo 32 °F, takže pri snímaní fotografií v exteriéri v podmienkach s teplotou pod nulou budete musieť byť opatrní.

Snímanie v snehovej a ľadovej klíme je často náročné a môže sa pri tom poškodiť aj vaše vybavenie, a preto vám teraz ponúkame niekoľko praktických tipov, ako zvládnuť chladnejšie mesiace.

1. Použite statív

Získanie stabilného záberu nebude jednoduché, ak sa vám trasú ruky od zimy. Ľahký a prenosný statív vám pomôže stabilizovať fotoaparát, aby ste mohli snímať sebaisto. Len nezabudnite, že sa nemáte statívu dotýkať holými rukami, ak sa nachádzate v podmienkach s teplotou pod nulou, pretože by ste si mohli „spáliť“ kožu.

Ak ste zanietený zimný fotograf, ambasádor spoločnosti Canon a fotograf zimných športov Richard Walch odporúča investovať do špeciálnych horolezeckých rukavíc. Tento praktický kus výstroje vám umožní odhaliť končeky prstov, keď budete chcieť urobiť snímku, a chrániť si ruky medzi snímaním.

2. Pribaľte si batérie navyše

V chladnom počasí sa vám batérie vybijú rýchlejšie ako za bežných podmienok. Preto uchovávajte fotoaparát a batérie v taške, kde budú v teple dlhšiu dobu. Nezabudnite si pribaliť dvakrát viac batérií než obvykle, aby ste mohli nepretržite snímať úžasné zábery.

Súvisiace články
A snowboarder in red trousers walks through the snow, carrying his board, with his back to the photographer.

V EXTERIÉRI

Tipy a triky na fotografie zimnej dovolenky

Profesionálny športový fotograf Richard Walch prezrádza svoje odborné tipy, ako snímať lepšie zimné fotografie, od voľby fotoaparátu až po jeho najlepšie nastavenie.

Alan Rowan holds a Canon SX740 HS camera, with a lake and hills in the background.

V EXTERIÉRI

Ako Munro Moonwalker sníma horské výhľady

Pozrite sa, akým spôsobom používa Alan Rowan fotoaparát Canon SX740 HS na dokonalé zábery prírody, od farebných makier po zahmlené vrcholky hôr.

Two cross-country skiers travel along the narrow spine of a mountain, using their poles.

AKČNÁ FOTOGRAFIA

„Neváhajte kvôli fotografii zájsť ďalej“

Fotograf extrémnych športov Richard Walch hovorí o tom, ako vznikajú jeho úchvatné zábery lyžiarov a snoubordistov.

3. Otáčajte prstence ručne

Ak používate fotoaparát vonku a neotáčate zaostrovací prstenec ručne alebo chvíľu používate automatické zaostrovanie, zaostrovanie objektívu a prstence zoomu môžu „zamrznúť“. Aby ste zamrznutiu predišli, keď fotoaparát nepoužívate, uchovávajte ho zabalený a v kvalitnej taške a pri snímania počas sneženia ho prikryte. Prípadne môžete prstenec zaostrovania a zoomu často otáčať motorčekom automatického zaostrovania alebo to môžete robiť ručne.

4. Dávajte pozor na kondenzáciu

Prenesenie fotoaparátu z chladného do teplého prostredia spôsobí kondenzáciu, ktorá môže poškodiť vaše zariadenie. Richard Walch ponúka nasledujúcu radu: „Keď sa pôjdete naobedovať, buď vy alebo ruksak zostane vonku. Ak prejdete z chladu do tepla a pokúsite sa skontrolovať si svoje snímky, hra skončila. Váš fotoaparát sa zarosí, váš objektív sa zarosí a to fotoaparátu uškodí. Fotoaparát musíte udržiavať v jednej teplotnej zóne.“

5. Používajte slnečnú clonu

„Pri padajúcom alebo fúkajúcom snehu môže slnečná clona pomôcť predísť usadzovaniu snehu na objektíve,“ vysvetľuje Richard Walch. „Slnečná clona je mimoriadne dôležitá, lebo zabraňuje lietajúcemu snehu, aby sa dostal na objektív. Ak používate dobrú slnečnú clonu, predídete mnohým problémom.“ Majte preto clonu stále nasadenú a noste so sebou aspoň niekoľko handričiek na objektív, aby ste pred uložením fotoaparátu späť do tašky mohli sklo utrieť.