Mirror Photography Tips Header

Rady, ako fotografovať so zrkadlami

Zrkadlá ponúkajú rýchly a jednoduchý spôsob, ako dodať vašim portrétom nový rozmer. Prečítajte si naše rady, ako fotografovať so zrkadlami, ktoré vám pomôžu užiť si fotografovanie a nasnímať úžasné zábery.

Skúste rôzne zrkadlá a efekty. So zrkadlami sa výborne fotografuje, či už v štúdiu, alebo doma, sú lacné, predávajú sa vo všetkých tvaroch a veľkostiach a pomocou nich môžete najrôznejšími spôsobmi vylepšiť vaše portréty.

Zachovávajte jednoduchú kompozíciu a používajte farby: ako môžete vidieť na tomto surrealistickom portréte vytvorenom s použitím jedného zrkadla.

Skúste dostať na svoj portrét čo najviac svetla, vďaka čomu nízka hodnota ISO udrží šum na minime a vysoká rýchlosť uzávierky zabráni otrasom fotoaparátu.

Efekt nekonečna: V tomto príklade použil fotograf dve zrkadlá na vytvorenie efektu nekonečna. Natočte zrkadlá do takého uhla, aby ste nezachytili svoj vlastný odraz ani odraz vášho osvetlenia.

Hĺbka poľa – kontrolujte nezaostrené oblasti zúžením clony na hodnotu f/5,6 alebo nižšiu. Tým sa zväčšia zaostrené oblasti vašej snímky, čo znamená, že keď zaostríte na oči, nos aj uši budú tiež zaostrené.

Umiestnite zrkadlo na podlahu a urobte snímku zhora nadol, následne záber otočte a vytvorte tak skutočne zaujímavý efekt.

Usmerňujte svoj objekt – keď pracujete s ľuďmi, udržujte s nimi počas celého snímania dobrý vzťah. Zrozumiteľne im vysvetľujte, čo chcete, aby dokázali ľahko plniť vaše pokyny. Nezabúdajte; pri takomto type fotografie človek nikdy nevie, ako bude konečný záber vyzerať. Urobte preto niekoľko skúšobných záberov a ukážte im ich na zadnej časti fotoaparátu, aby pochopili, čo chcete. Ide predovšetkým o kreativitu, preto si vypočujte aj ich názory; je pravdepodobné, že aj oni budú mať dobré nápady.

Neprestávajte experimentovať. Takéto zábery sa často neriadia žiadnym stanoveným vzorcom a sú založené na tom, čo sa podarí a čo nie, takže sa pripravte na to, že vyskúšate mnoho rôznych uhlov a kombinácií polôh a zrkadiel, kým dosiahnete niečo, čo sa vám páči. Keď narazíte na vyhovujúci uhol, snímajte, kým nebudete mať pocit, že je záber najlepší, aký môže byť.