Lifeboat-Portait-Clive-Booth.jpg

Využitie prirodzeného svetla

Fotograf Clive Booth je módny, kozmetický a portrétový fotograf a filmár. Je známy svojím jedinečným štýlom selektívneho zaostrovania v prirodzenom, dostupnom, nepretržitom a nájdenom svetle, čo jeho prácam dodáva atmosférický, intímny a nadpozemský charakter.

Používa obrovskú škálu objektívov Canon s pevnou ohniskovou vzdialenosťou a vybraných objektívov so zoomom EF, ktoré dokážu niekedy vyčísliť čokoľvek od troch do 15 na snímanie v závislosti od predmetu.

K nedávnym zákazkám patria reklamné spoty kampaní a krátke filmy pre spoločnosti Asus, Ernst & Young, Fiat, H&M, Intel, L’Oreal, Louis Vuitton, MAC Cosmetics a The Mail on Sunday.

Opýtali sme Clivea na používanie dostupných svetiel a ako prispeli k formovaniu jeho fotografií a filmov.

Definovanie dostupného svetla

„Je len málo spôsobov, ako o tom možno hovoriť, ale zvyčajne to nazývam dostupné svetlo. V podstate je to všetko o starostlivom hľadaní... ako udržať oči svieže, aké svetlo je k dispozícii a aké bude na fotografiách fungovať. Je to na zvážení, kde svetlo dopadá na váš objekt a ako sa to prejaví na snímke.“

Práca s prirodzeným svetlom

„Jeden z mojich obľúbených spôsobov, ako spútať dostupné svetlo, je vyfotografovať objekt vedľa okna v interiéri. Často, keď práve fotím, vezmem pár vecí so sebou, aby som mohol vyťažiť zo svetla maximum. Niektoré z nich môžu byť veľmi jednoduché, napríklad nejaké závesy alebo pletivo. To znamená, že dokážem využiť dostupné svetlo, rozptýliť ho a pracovať s ním.“

Používanie objektívov s pevnou ohniskovou vzdialenosťou

„Takmer nikdy nepoužívam blesk alebo svetlá. Jedna z najužitočnejších vecí na fotenie len so svetlom, ktoré je k dispozícii, je investovať do objektívov s pevnou ohniskovou vzdialenosťou. Nedávno som bol hosťom na svadbe kamaráta a podarilo sa mi bez väčšieho vybavenia, spraviť pár záberov. Vyzerali skvele. Použil som objektívy Canon EOS-1D X a Canon EF 85mm f/1.2L II USM. Je to fantastické pri fotení v slabom osvetlení a v situáciách, keď chcem dosiahnuť tie prekrásne malé hĺbky ostrosti. Objektívy s pevnou ohniskovou vzdialenosťou nemusia byť drahé – a sú ideálne pre portréty pri slabom svetle“.

Cliveova kreatívna vízia

„Ako tvorca obrazu sa vždy sám seba pýtam: ako môžem lepšie interpretovať to, ako vidím a cítim svet okolo seba a potom to odkomunikovať pre divákov? Znie to jednoducho, a predsa je to možno jeden z najnáročnejších aspektov fotografie a filmu. Čo zaberá priestor medzi nami a našimi objektmi, má kľúčový význam, a práve to sa stáva naším štetcom, perom a hlasom.“

Sila vnútri

„Mechanik David McArthur na plný úväzok čupí v strojovni medzi silnými 22,3-litrovými preplňovanými motormi MTU V10 záchranných člnov triedy Severn. Keď to dáme do súvislostí, záchranný čln dokáže dosiahnuť maximálnu rýchlosť 26 uzlov na 17 sekúnd a má dosah 250 námorných míľ, pričom je schopný zastaviť na dĺžke lode.“

© Clive Booth – Canon Explorer fotograf. Nasnímané s predprodukčným modelom Canon EOS 5DS s objektívom EF 35mm f/1.4L II USM. Expozícia 1/15 s pri f/2.8, ISO 640. Bol použitý statív a káblová spúšť.

Pokoj pred búrkou

„Tento portrét rezidentky Islay a dobrovoľníčky v záchrannom člne Cary McEachern v uniforme záchranného člna je príkladom, kedy všetky prvky spolupracujú. Čistota dostupného svetla doplnená objektívmi s pevnou ohniskovou vzdialenosťou zachytáva emóciu a intenzitu, ktoré je ťažké poraziť.“

© Clive Booth – Canon Explorer fotograf. Nasnímané s fotoaparátom Canon EOS-1D X s objektívom EF 85mm f/1.2L II USM. Expozícia 1/160 s pri f/2.8, ISO 1000.

Zostaňte v obraze

Prihlásiť sa na odber bulletinu