Blízko diania

Pri fotografovaní je dôležitá kompozícia a kľúčom je vedieť, čo má byť na fotografii a čo na nej byť nemá. Pri snímaní akcie je jedným z najlepších spôsobov, ako vytvoriť fotografie plné napätia, umiestniť do každého záberu objekt. Cítite sa tak viac vtiahnutí do diania.

Pokúste sa fyzicky čo najviac priblížiť k objektu. Ľahšie tak dosiahnete, že záber bude plný akcie. Ak fotografujete v aréne, zároveň sa k hráčom priblížite na úroveň očí. Získate tak úžasné rozostrené pozadie, ktoré by ste nedosiahli pri snímaní z vyššie položeného miesta.

Často existujú obmedzenia toho, ako blízko sa dokážete fyzicky priblížiť k dianiu. V takom prípade použite na skrátenie vzdialenosti od objektu dlhší objektív alebo fotoaparát s väčším zoomom.

Pri približovaní, zvlášť pri veľkej ohniskovej vzdialenosti, je už obraz tak blízko, že môžete ľahko stratiť objekt. Spoločnosť Canon vyvinula novú dômyselnú technológiu, ktorá tento problém rieši.

Približovanie pomocou rámu pri fotografovaní s vysokým zoomom pomáha udržať objekt v zábere tak, že keď sa objekt priblíži k okraju záberu, oddiali ho. Keď sa objekt dostane do stredu záberu, zasa záber priblíži.

Tak naplno využijete výhody zoomu bez toho, aby ste stratili perspektívu alebo objekt.

Akčná fotografia – zoom