Vystihnutie správneho momentu

Na získanie dokonalého záberu pri snímaní akčných fotografií je príprava rovnako dôležitá ako ponorenie sa do daného okamihu. Pri snímaní športu sa musíte oboznámiť s prostredím, aby ste mohli byť na správnom mieste, v správnom čase a so správnym vybavením a zachytiť tak správny moment. Ešte pred samotným podujatím skúste navštíviť miesto, kde sa bude konať, a zistite, kde a ako by ste mohli získať najlepšie zábery.

Potrebujete tiež poznať šport, ktorý fotografujete. Ak napríklad snímate futbalový zápas, pokúste sa rozpoznať vzorce pohybu. Dobrý záber získate oveľa jednoduchšie, ak dokážete predvídať, že sa niečo stane v určitom časovom predstihu.

Niekedy sa veci dejú tak rýchlo, že ani nestihnete zareagovať. Zapnite režim sériového snímania a takisto nepretržité automatické zaostrovanie AI Servo. Potom namierte fotoaparát na objekt a stlačte tlačidlo uzávierky do polovice, aby ste spustili sledovanie. Po úplnom stlačení uzávierky sa nasníma séria zaostrených fotografií, čím sa zvýšia vaše šance na zachytenie dokonalého záberu.

Rýchlosť sa líši v závislosti od modelov fotoaparátov. Fotoaparát EOS 7D Mark II má napríklad jedinečnú jednotku uzávierky, zrkadlový systém a obrazový procesor DIGIC od spoločnosti Canon, ktoré umožňujú snímať neuveriteľných desať snímok za sekundu.

Akčná fotografia – vystihnutie správneho momentu