top down peter van mierlo

Vaše a naše obľúbené fotografie: Pohľad z výšky

Vyzvali sme vás, aby ste každodenné mestské scény premenili na abstraktné diela, pričom ste sa mohli inšpirovať naším fotopríbehom Mesto z výšky: Pohľad na Mníchov z vtáčej perspektívy, ktorého autorom je Robert Goetzfried. Od odvážnych tvarov a farieb až po kontrastné textúry a tiene – niektoré z našich obľúbených fotografií z výšky skutočne prinášajú nový pohľad na mestské scenérie a vytvárajú tak jedinečnú perspektívu alebo príbeh mesta z nebeského nadhľadu. Tu sú najlepšie tri príspevky spoločne s príbehmi, ktoré sa k nim viažu:


Udo Dittman: Vrhanie tieňov

Udo Dittman nás zaujal geometrickou koncepciou dlaždičiek a využitím svetla a tieňa, na ktorých postavil svoju nápaditú čiernobielu fotografiu nasnímanú z mestského majáka. Udo popisuje okolnosti, za ktorých tento záber zachytil:

„Odfotil som ho počas výletu do severonemeckého mesta Rostock a jeho časti Warnemünde ležiacej na pobreží Baltského mora. Warnemünde sa nachádza v oblasti žijúcej námornou dopravou, takže tu nájdete viacero navigačných pomôcok a najstaršou z nich je maják postavený v roku 1897, ktorý sa ešte stále používa.

V lete si turisti môžu vďaka tejto približne 37 metrov vysokej veži vychutnať pôsobivý výhľad na Baltské more a severné časti Rostocku. Namiesto piesku a vody tak pod sebou vidíte žijúce mesto.

Jedno popoludnie som vyliezol na tento maják a pozoroval turistov pod ním. Na snímke je neidentifikovateľný chodec, ktorého obrovský tieň vytvorený nízkou polohou slnka zaujímavo kontrastuje s geometrickým usporiadaním dlaždíc na chodníku. Tento dlhý tieň na geometricky súmernom podklade vytvára efekt, ktorý by som nazval „abstraktnou krásou“. Aby tento abstraktný dojem lepšie vynikol, skonvertoval som obrázok do čiernobielej podoby.“


Peter van Mierlo: Zhora nadol

Tento pozoruhodný obrázok nasnímaný z jednej z najikonickejších turistických vyhliadok v Európe prináša neopozeraný pohľad na budovu, ktorá už bola odfotografovaná tisíckrát. Peter vysvetľuje, ako táto fotografia vznikla:

„Vydali sme sa na niekoľko dní do Paríža – bol to darček pre dcéru mojej priateľky za úspešné dokončenie štúdia. Keďže bola v Paríži prvýkrát, rozhodli sme sa navštíviť Eiffelovku. Skoro všetci tu fotografujú z rovnakých uhlov, preto som sa snažil nasnímať niečo iné.

Keď sme stáli v strede najvyššej plošiny, prestrčil som fotoaparát cez oko bezpečnostnej siete a namieril som ho kolmo nadol. Mal som celkom šťastie, pretože som bol spokojný hneď s druhým záberom. Ako vidíte na snímke, bolo neskoré popoludnie, takže budovy vrhali dlhé tiene.

Obrázok som otočil dolu hlavou – je to taký malý trik, keďže zvyčajne automaticky čakáte, že fotograf stál na strane spodného okraja záberu.“


Christian Nesler: Levitácia

Christian Nesler nás zaujal svojím záberom pouličného umelca v talianskom Neapole. Táto snímka sa do tohtomesačného výberu dostala vďaka svojim farbám, využitiu svetla a tieňa a abstraktnému charakteru. Trik s levitáciou sa medzi európskymi pouličnými umelcami stal pomerne bežným, to mu však nijako neubralo na príťažlivosti či náročnosti. Stále sa zamýšľame nad tým, ako to robia! Christianov nový uhol pohľadu izoluje snímanú osobu od okolitého mesta, no stále zachováva dojem mestského prostredia zachyteného z výšky. Vysvetľuje:

„Som fotograf a sochár a tento záber vznikol počas jednej z mojich návštev talianskeho Neapola z izby môjho hotela v centre. Rád fotografujem vzory či abstraktné objekty. Túto snímku som spravil v jeden novembrový deň okolo 12:00, kedy bolo slnko pomerne nízko a vytváralo zaujímavé tiene, takže bolo možné efekt levitácie sledovať aj zhora.“


Pošlite svoj príspevok do našej ďalšej výzvy

Chcete, aby sa vaša fotografia objavila v našej prezentácii? Stačí nahrať vaše fotografie do našej galérie a možno sa ozveme aj vám! Každý mesiac budeme mať pre vás novú výzvu, takže sa chopte svojho fotoaparátu – nech je akýkoľvek – buďte kreatívni a potom svoju fotografiu nahrajte, aby ju každú videl.