N1 header

Bok po boku: fotoaparáty Canon verzus fotoaparáty v smartfónoch

Počas nášho nedávneho fotografovania mestských surfistov v Mníchove sme požiadali zapáleného amatérskeho fotografa, aby nám pomohol porovnať zábery vytvorené pomocou najnovších fotoaparátov od spoločnosti Canon a špičkových fotoaparátov v smartfónoch Apple iPhone 6S a Samsung Galaxy S7. Pozrite sa, ako to dopadlo.

Aby to bolo spravodlivé, všetky fotografie boli nasnímané v priebehu niekoľkých minút za sebou, pri rovnakých podmienkach osvetlenia, s manuálnym nastavením a výstrojom fotoaparátu a smartfónu (ako je zobrazené na obrázku). Použili sme niekoľko najnovších spotrebiteľských fotoaparátov od spoločnosti Canon, aby sme mohli vykonať porovnanie.

Priblíženie

Pozrite si výhody optického zoomu fotoaparátu PowerShot G3 X v porovnaní s digitálnymi zoomami testovaných fotoaparátov v smartfónoch. Keď priblížite záber roztiahnutím prstov na fotoaparáte s digitálnym zoomom (aký majú oba testované smartfóny), jednoducho orežete zobrazený záber. Môže to viesť k nedostatočnej detailnosti alebo rozostreniu. Objekt nemusí byť jasne viditeľný a na fotografii sa vám nemusí podariť zachytiť scénu presne tak, ako si ju pamätáte.

Ako môžete vidieť na obrázku nasnímanom fotoaparátom PowerShot G3 X, kvalitný objektív s optickým zoomom zabezpečí zachytenie úžasných detailov, jasu a ostrejších farieb v porovnaní s digitálnymi zoomami smartfónov.

Canon PowerShot G3 X

Apple iPhone 6S

Canon PowerShot G3 X

Samsung Galaxy S7

Snímanie pri slabom osvetlení

Fotoaparáty testovaných smartfónov mali problém so zachytením uspokojujúcich výsledkov pri slabom svetle. Dôvodom je skutočnosť, že ich snímače obrazu (časť, ktorá reaguje na svetlo pri zachytení obrázka) si nedokážu rovnako dobre poradiť pri slabom svetle ako snímače, ktoré sa nachádzajú v pokročilých kompaktných fotoaparátoch, fotoaparátoch bez zrkadiel a digitálnych zrkadlovkách od spoločnosti Canon. Okrem toho vo fotoaparátoch testovaných smartfónov nie je možné ovládať nastavenia ISO (úroveň citlivosti fotoaparátu na dopadajúce svetlo), a preto sú obrázky tmavšie.

Na týchto vedľa seba umiestnených obrázkoch vidno, ako je vďaka väčšiemu snímaču a funkcii nastavenia vyššej hodnoty ISO pomocou fotoaparátu PowerShot G7 X Mark II možné vytvoriť výnimočné fotografie s presným zobrazením farieb, ostrejšími detailmi a viditeľne jasnejším obrazom.

Canon PowerShot G7 X Mark II

Apple iPhone 6S

Canon PowerShot G7 X Mark II

Samsung Galaxy S7

Zachytenie rýchlej akcie pri slabom svetle

V tomto porovnaní môžete vidieť, ako je akcia výrazne zachytená na obrázku nasnímanom fotoaparátom PowerShot G7 X Mark II, zatiaľ čo zábery pomocou testovaných smartfónov nie sú ostré a ich farby nie sú výrazné. Pri slabom svetle dokážu fotoaparáty Canon prispôsobiť rýchlosť uzávierky, ISO a ďalšie nastavenia, čím sa zabezpečia ostré, detailné obrázky, ktoré budete mať chuť si vytlačiť a zdieľať.

Účelom tohto záberu bolo zachytiť akciu rieky a surfistu. Fotoaparáty testovaných smartfónov nedokázali dosiahnuť dostatočne vysokú rýchlosť uzávierky ani reagovať na dopadajúce svetlo, takže nevznikli dostatočne ostré obrázky.

Canon PowerShot G7 X Mark II

Apple iPhone 6S

Canon PowerShot G7 X Mark II

Samsung Galaxy S7

Snímanie portrétových fotografií

Jednou z výhod používania fotoaparátu s veľkým snímačom, ako napríklad EOS 80D, ktorý sme použili v tomto prípade, je schopnosť dosiahnuť malú hĺbku ostrosti (časť obrázka za hlavným objektom). Na zábere nasnímanom pomocou fotoaparátu EOS 80D môžete vidieť, že pozadie je krásne rozostrené, čo znamená, že objekt opticky vystupuje z obrázka. Záber nasnímaný fotoaparátom smartfónu vyzerá vo svojej tienistej časti plocho a tmavšie, pretože smartfón nedokáže pracovať s kontrastom svetla rovnako šikovne ako fotoaparát EOS 80D. Fotoaparáty smartfónov zaostrujú na celý obrázok, takže pozadie je rovnakou súčasťou záberu ako osoba na fotografii. Okrem toho bol fotoaparát EOS 80D použitý so zoomom pripojeného objektívu. Vzniká tak krajšia perspektíva a výrazy tváre vyzerajú prirodzenejšie. Objektívy testovaných smartfónov sú širšie, v dôsledku čoho sa črty tváre rozťahujú. Ak použijete takýto širší objektív, znamená to, že ak chcete zachytiť skvelý portrét, musíte byť oveľa bližšie k objektu. Ak použijete digitálnu zrkadlovku a objektív so zoomom, môžete byť ďalej od objektu. Obe fotografie boli nasnímané bez blesku, len pri prirodzenom svetle. Obrázok nasnímaný digitálnou zrkadlovkou má aj hlbšie, autentickejšie a vyváženejšie farby.

Canon EOS 80D

Apple iPhone 6S

Canon EOS 80D

Samsung Galaxy S7

Porovnanie výsledkov

Ako je zrejmé z výsledkov, fotoaparáty od spoločnosti Canon podali pri zachytení detailných obrázkov s dobrou expozíciou za daných podmienok vždy lepší výkon než fotoaparáty testovaných smartfónov.

Ak ste sa inšpirovali a chcete vylepšiť fotografie, ktoré zdieľate s priateľmi a ľuďmi sledujúcimi vašu tvorbu, zoznámte sa s našimi najnovšími fotoaparátmi a zistite, ktorý je pre vás ten najlepší.

Pozrite si náš vyhľadávač fotoaparátov

Pozrite si dobrodružstvo mestských surfistov v interaktívnej forme tu.