UMELECKÁ GRAFIKA

Prečo značky a spotrebitelia viac dôverujú tlačeným materiálom ako digitálnym

Rozvíjajte svoj podnik vďaka diferenciácii za pomoci nových možností digitálnej tlače

PREVZIAŤ PRÍRUČKU

Tvorivé odvetvia dnes a zajtra

Podniky pôsobiace v kreatívnych odvetviach ročne v Európe zarobia 535,9 miliárd € ročne – pridajte sa k nim vďaka novým možnostiam ponúkaným technológiami digitálnej tlače.

Prevziať príručku

Bright blue, pink, yellow and black paint being thrown against a blue background

Tlačený marketing – tvrdé čísla

Digitalizácia nepochybne priniesla revolúciu do sveta marketingu, no pri neustále pribúdajúcich digitálnych škandáloch sa značky aj cieľové publikum postupne viac vracajú späť k tlačovým materiálom – tieto údaje vám prezradia prečo:

  • 60 % pošty zaslanej na meno príjemcovia otvoria ihneď
  • 20 % pošty zaslanej na meno príjemcovia otvoria do 28 dní
  • Ľudia si zaslanú poštu pozrú v priemere 4,2-krát

Výročná správa združenia Joint Industry Committee (JICMAIL) o priamych poštových ponukách pre rok 2018


Tlačený marketing zďaleka nie je prekonaný a zachováva si svoje dôležité postavenie ako kanál na oslovenie publika, pričom si naďalej skvele počína:

  • 79 % ľudí hovorí, že stále číta tlačené noviny a 82 % ľudí číta tlačené časopisy
  • Reklamy v tlačených časopisoch sú príjemnejšie ako tie na internete – 32 % oproti 26 %
  • Štúdia spoločnosti Kantar zameraná na dôveryhodnosť správ v roku 2017 zistila, že 72 % ľudí pozitívne vníma tlačené spravodajské časopisy z pohľadu dôveryhodnosti

Graphicarts Promotion Video Still

Technológie menia spôsoby, ako ľudia prejavujú svoju tvorivosť. Spoločnosti Canon a Microsoft na festivale D&AD 2017 spojili sily, aby ukázali, ako intuitívne technológie a fyzická tlač dokážu podnecovať tvorivosť a zblížiť ľudí s ich prácou.

Pozrieť video

Tlač vzbudzuje dôveru v škandálmi preplnenom digitálnom svete

Údaje získané v prieskumoch jasne dokazujú, že tlačený marketing odoláva aj dnešnému digitálnemu veku. Prečo zákazníci viac dôverujú tlači a ako to môžu poskytovatelia tlačových služieb využiť na posilnenie svojej ponuky tlače?

Ashley Norris, poradkyňa pre obsah z asociácie Content Marketing Association, hovorí: „Tlačený obsah vykazuje istý dojem trvácnosti a dôveryhodnosti, ktoré digitálny formát nie vždy dokáže ponúknuť. Spojenie práve s týmito kvalitami prémiového obsahu je pre poskytovateľov reklamy stále veľmi dôležité.“

Spoločnosť DMA zistila, že ‚56 % ľudí sa domnieva, že tlačený marketing je dôveryhodnejšia forma komunikácie.‘ „Tradičné tlačené médiá zákazníkom ponúkajú osobnejšiu skúsenosť– čosi hmatateľné, s čím si môžu vytvoriť vzťah, vziať si to so sebou a vrátiť sa k tomu vo voľnom čase,“ hovorí Rachel Aldighieri, generálna riaditeľka spoločnosti DMA.

„Tieto zistenia podporujú aj údaje z výročnej správy spoločnosti JICMAIL skúmajúcej mieru dôvery, ktorú si spotrebitelia zachovávajú voči tlačeným médiám. Osobné spojenie, ktoré umožňuje nadviazať, by predajcovia určite nemali prehliadať.“

Hmatateľnosť a dôveryhodnosť idú pri tlačenom marketingu ruka v ruke. Je to niečo, čo digitálny formát v žiadnom prípadne nedokáže ponúknuť, a čo poskytovateľom tlačových služieb prináša významnú príležitosť ponúknuť svojim obchodným zákazníkom skutočne účinný značkový obsah. Vďaka tvorivej fyzickej tlači sa aj inak bežne prehliadané materiály môžu stať podnetnými a účinnými nástrojmi propagácie.

Tlačený obsah vykazuje istý dojem trvácnosti a dôveryhodnosti, ktoré digitálny formát nie vždy dokáže ponúknuť

Ashley Norris – poradkyňa pre obsah z asociácie Content Marketing Association
Girl in red check shirt and man in blue t-shirt working at a digital printer with colour charts and ink on the back wall

Tlač je mŕtva, než žije digitálna tlač

Nikto netvrdí, že tlač a digitálny formát sa musia navzájom vylučovať. Naopak – tvoria mimoriadne účinný tím, najmä v oblasti podnikovej tlače. Digitálne formáty dnes umožňujú rýchlejšiu, svižnejšiu a lepšie regulovateľnú tlač, kým tlač môže digitálnym médiám dodať všetko to, čo dokážu priniesť iba roky odskúšanej a osvedčenej autenticity.
Ashley Norris hovorí: „Najlepšie kampane využívajú všetky typy médií. Veľmi rada by som videla lepšie integrované kampane, napríklad tlačenú reklamu využívajúcu fotografie v špičkovej kvalite a rozsiahly obsah, ktorý sa bude servírovať po menších dávkach prostredníctvom digitálnych kanálov.
„Niektorí členovia asociácie CMA (Content Marketing Association ) v tejto oblasti odvádzajú vynikajúcu prácu.“

Zistite, ako svoj podnik pripraviť na budúcnosť, vďaka novým príležitostiam v oblastí riešení tlače

Súvisiace riešenia

Zistite viac


Zistite, ako vám digitálne riešenia tlače pomôžu udržať si náskok pred konkurenciu


OZVITE SA NÁŠMU TÍMU