Výrok, že ekonomické podmienky v Európe sú pre malé a stredné firmy výzvou, len veľmi slabo a nepresne odzrkadľuje skutočnú situáciu. Malé a stredné firmy zostávajú optimistické, no v prieskume spoločnosti Canon, ktorý realizovala na malých, stredných a domácich firmách v Európe sa zistilo, že na dosiahnutie tohto úspechu im stojí v ceste niekoľko kľúčových prekážok.
Analytická spoločnosť ICM zrealizovala prieskum na vzorke viac ako 1200 malých firiem v celej Európe. Zistilo sa, že malé, stredné a domáce firmy sa cítia byť obmedzované v raste – toto zistenie však podlieha výrazným regionálnym rozdielom.
Majitelia nemeckých firiem majú najpozitívnejší výhľad do budúcnosti, pričom majitelia britských firiem majú v oblasti podnikateľského rastu zmiešané pocity. Španielsko je síce zamerané na rast, no zároveň je výrazne obmedzované stavom ekonomiky, pričom až 75 malých firiem v Španielsku sa vyjadrilo, že kľúčovou externou výzvou je širšia ekonomická situácia v ich krajine.
V prieskume sa zvýraznil dopad ekonomických podmienok na malé firmy – hoci niektoré krajiny sa zotavujú, iné zápasia s návratom do stavu pred ekonomickou krízou.
Pre množstvo majiteľov malých firiem sú zdrojom frustrácie externé ekonomické pomery. Na niektoré kľúčové problémy však majú vplyv aj samotní majitelia firiem.
Majitelia malých, stredných a domácich firiem musia byť dostatočne flexibilní vykročiť a začať komunikovať s klientmi, aby spoznali ich nové požiadavky. Až 45 percent malých firiem v Európe uznáva, že hľadanie nových perspektívnych zákazníkov a ich zachovanie je pre nich kľúčovou výzvou, pričom až 28 percent majiteľov malých, stredných a domácich firiem by chcelo tráviť viac času poskytovaním služieb zákazníkom.
Pre malé firmy, ktoré chcú vyťažiť z hospodárskeho rastu a ušetriť na administratívnych nákladoch, je flexibilita kľúčovým spôsobom na uvoľnenie cenného času a zdrojov.
Na základe prieskumu spoločnosti Canon sa zistilo, že viac ako štvrtina (28 percent) majiteľov malých a stredných firiem v Európe trávi nadmerné množstvo času administratívou.
Pomocou novej technológie tlače a cloudových služieb môžu malé firmy zredukovať čas, ktorý vynakladajú na administratívu a venovať ho činnostiam, ktoré sú dôležité na rozvoj ich podnikania.
Boj o rýchly návrat do fázy rastu znamená, že majitelia malých firiem musia tráviť viac času sledovaním požiadaviek svojich zákazníkov. Prekonaním administratívnych bremien môžu získať potrebnú sebadôveru a venovať čas službám, inováciám a rastu.